23 Nisan 2017 Pazar

Streptokoklara gelesiceleeer..

Bundan sonra çok canımı yakan biri olursa, bu şekilde beddua edicem! Bu ne yahu, kış sezonunu Ekim ayında streptokokla açtık, kış boyu iç güveysinden hallice takıldık, Nisan sonunda yine streptokokla bitiriyoruz. Biz bittik streptokok bitmedi.. Haydi yine aile boyu penisilinler - Allahtan eskinin iğneci bacıları kalmamış, mis gibi çilekli çilekli şurup veriyor doktor amcalar.

Ayh, bu vesileyle de benim analığımın "içyüzü" açığa çıkmış oldu; "biricik yavrunuzda, gözbebeğinizde yine streptekok bulduk hanfendü" diyen doktor amcaya, ilk sorum hiç utanmaz arlanmaz bir şekilde "peki ne zaman anaokuluna geri yollayabilirim?" oldu. Hiç göz devirip nçık nçık nçık'lamayın, pazar akşamları çocuk yatağa gidince nasıl bir "ohhhh bu haftasonu da ölmeden öldürmeden geçti" çektiğinizi ben biliyorum, burda 40 kişiyiz, hepimiz birbirimizi biliriz, ona göre..

Velhasıl çocuk, çocuk değil ortadoğu çatışma yönetim uzmanı. 2-3 gündür ben biliyorum bi tuhaflık var kendisinde, normalde gün içinde sadece 5243 defa hayır! diye çığıran melek yavrum son zamanlarda bu sayıyı bir tık daha arttırdı. Ayrıca öğle uykusu uyumayan çocuk "şu koltuğa bi kıvrılayım 2 dakika" modunda. Bir iki defa "karnım ağrıyo" dediyse de klasik 5 gün inatla tuttuğu KK'dan olacağını düşünüp atlamış olabilirim ama her dediğimi "ne??" diye 2-3 defa söyletmeye başlayınca, köfteyi çaktım. Sessizce arkasına gidip "bööö" dedim hiç oralı olmadı! Gel kulaktan kulağa oynuyoruz dedim, fısıldadım, normal konuştum, az bağırdım, anaaaaam çocuk duymuyor! Tek kulak 90'lık Cevriye ninemgillere dönmüş.. "Yavrum nen var, biryerin mi ağrıyor?" diyorum "hayıoooor" diyip Wallace (and Gromit) misali sırıtıyor. Hiç huyu değil böyle gereksiz şirinlikler halbuki!

Meğerse doktordan korkuyor, götürülmemek için koca kulak iltihabını, boğaz ağrısını, streptokoku gizlemeye çalışıyormuş!!! Anam bu 3 yaşında böyleyse bizim durumumuz çok yakında cort..

Lakin; bu yeni modeller böyle oynak diyor ve size de benim gibi atlamamanız için streptokok hakkında ufak birkaç bilgi sunuyorum:

- Bu arkadaşlar bakteri olup ancak boğaz kültürü ile belirleniyor ve penisilin grubu antibiyotikle iyileştirilebiliyorlar.
- Boğaz ağrısı, boyundaki lenflerde şişlik, karın ağrısı, kaşıntılı gözler, yorgunluk ve özellikle "yahu hasta oldu huyu değişti çocuğun", en tipik belirtileri.
- Bazı doktorlar bu hastalığın özellikle okul çocuklarında çok yaygın ve sık yaşanması nedeniyle antibiyotik tedavisi vermeden, vücudun kendi kendine yenmesini daha mantıklı görürken, diğerleri "aaa olur mu canım öyle şey, ya vücut yenemez de hastalık maazallah romatik ateş türü bir kalp hastalığına ya da boğaz apselerine dönüşürse!" diyor ve hemen tedaviye başlıyorlar.
- Çocuklar ilk antibiyotiği aldıktan 24 saat sonra artık bulaşıcı olmadıkları için, okula dönebilirler ;)

14 yorum:

  1. Hunilerimiz nerde C. bizim evde biz de ne zaman kapalı oyun parklı bi haftasonu geçirsek mütemadiyen pazar akşamı ATEŞŞŞŞŞŞŞ
    Hayır anında dölleniyo bizim kızın vücudunda mikroplar öyle kuluçka evresi falan yok.ben de şuan oturdum,insana geçmiş olsun bile demeye tenezzülü olmayan gudubet müdürüme sabah açacağım tlfnu düşünüyorum.kendimi balkona serine attım kız içerde son telden ağlıyor.bi de ikinci çocuğu çokça düşündüğüm günler böyle ters işler oluyor hayırlısı.hepimize geçmişler olsun.yavrular okullarına gitsinler analar da hunileri kaybetmicekleri bi yere koysunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana yazıcam bin milyon tane şey giriyor araya offf..
      Ben 5 gün sayıyorum, bizimkiler hep 5. gün coşuyor :D
      İkinci çocuk mu? Allaaaa yine içerde unuttum kooooş! :P

      Sil
  2. Geçmiş olsun çok, daha iyicedir umarım. Rol yapan bebeye de bravo. Nasıl saklamış kendini öyle bıcırık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Antibiyotiği yiyince keyfi geldi, sağol :D

      Sil
  3. Geçmiş olsun, antibiyotik kullanmayıp( ben yaştayken annemler beni ananeme bırakıp amcamın düğününe gitmişlerdi) sonrası da ateşli eklem romatizması olan ve 11 yaşından 18 yaşına kadar 3 haftada bir penedur iğne olan biri olarak çok korkuyorum streptekoktan. Bence mutlaka antibiyotik kullanılmalı. Geçmiş olsun ve bu son olsun umarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( İşte evet ya, ben de bademcikleri kaptırmıştım streptokoka... Antibiyotikten ben de kaçınıyorum ama bilebile lades de olmamalı, haklısın..

      Sil
  4. Geçmiş olsun yavrum usanmış demek ki doktor görmekten rol yapmayı öğrenmiş hey allahım ya alem bu yeni nesil.Ayrıcaaa öyle bir haftasonundan çıktık ki çok iyi anlıyorum o sorunun sebebini😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet, doktor da bizden usandı aslında :D

      Sil
  5. Eren'in ilk bir yılı sadece 3 yaz ayı hariç hep hastalıkla geçti. Nefes alamayacak derece ağır burun tıkanıklığı, öksürük uyuyamama vs. Bu kış fena değildiama yine oldu hatta en son 2 hafta önce doktor da teyitledi. Yalnız şöyle bir durum farkettim ben bizim çocuklardan itibaren belki yanlışım vardır ama belki birilerine fikir verir. Şu burun akıntısı illetini biraz iyi takip etmek gerekiyor, mümkünse o sümükler geriye akmayacak, ciğerleri doldurmayacak. Ve çoğu kulak enfeksiyonu denen hastalık da burun akıntısından ileri geliyor, kulağa gelip birikiyor tıkanıyor falan. Ben ilk yıl çocuk sümkürmeyi bilmediği için hortumlu bir aspiratör ile çektim sümğkleti sürekli. Hatta o kadar vazgeçilmezimiz olmuştu ki hep çantamdaydı bez gibi. (Sanırım türkiyedeki adı ittibaen bu meretin). Çok iyi temizliyor ve burnu açıyor. Şu spreylere nazaran (ki onları da kullandım bence çok da iyi değil diğerinin yanında) hiç kulak enfeksiyonuyaşamadık ikisinde de. Burada kulak enfeksiyonu geçiren arkadaşlarınçocujlarına dikkat ettim ne yazık ki sümükler konusunda özel bir gayret göstermeyenlerdi. Tabi bünye de etken olabilir elbette.

    Çok geçmiş olsun bitsin artık bu hastalıklarınız inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye'deki adı otribebe klavye ne biçim tamamlamış 😡

      Sil
    2. Aynen dediğin gibi Gece o sümükler geriye aktımı durum fena.ama mesela bizim kız sümkürmeyi bildiği halde yapmayangillerden.çocuk o tıkalı burunla gezmeyi tercih ediyor yahu.ancak elni yüzünü yıkarken ya da banyoda çıkarabildiğimizi çıkarıyoruz.çocuk inat olunca nuh diyor peygamber demiyor.bizim kız zaten alerjik astımlı kreşe başladığından beri de ayda bir bronşit oluyor.nedeni de gayet açık terlediğinde üstünü değiştirmemeleri.yahu diyorum uykudan uyandığında mutlaka değiştirin şu çocuğun atletini ama bir iki gün değiştiriyorlar gerisi gelmiyor,bi de terlemiyor diyorlar ki bu çocuk üç yaşında kış yaz terlemediği tek zaman dilimi ateşli olduğu zamanlar.çocuğum dün gece öksürük yüzünden hiç uyuyamadı artık büyük insan gibi isyanlara geldi sabaha karşı nasıl aglıyor uyumak istiyorum öksürmek istemiyorum diye

      Sil
    3. Sümükleri akan köy çocuklarının büyüyünce şahane bağışıklık sistemi olması bundan galiba.. Akıt evladım akıt.. Otribebe evet, şahane bişi o bebekler için.
      Tuba termal içlik kullansana, terletmiyor. Kıyamam ya, öksürmek istemiyorum diyen kuzuma..

      Sil
  6. En sevdiğim dizinin bölümlerini izlemeye kıyamaz gibi senin yazılarını da bir süre biriktirip okumayı seviyorum sevgili öğrenen anne �� Deli miyim neyim benn! Şimdi burada ufacık bir düzeltme yapmak bir pediatrist olarak bana farz oldu. Streptokok boğaz enfeksiyonun tedavisi 10 gündür. Kalbe ve eklemlere olan etkilerinden korunmak için 10 gün tedaviye devam etmek gerekir. Çok öpüyorum, yazılarını ilgiyle takip ediyorum.
    Sevgilerimle,
    Emel
    P.s. 16 aylık dediğim dedik olan bir kızın anası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkürler, hemen sildim 3-5 günde iyileşiyor kısmını. Fakat bizim antibiyotik şurup şeklinde 7 gün verildi, hatta eşiminki (ailecek geçirdik) sadece 5 gün hap şeklinde oldu. Yani sanırım tam kesin bir tedavi şekli yok, sanırım antibiyotiğe göre değişiyor.

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!