12 Mayıs 2017 Cuma

40 yıldır evli olmak

Bugün annemle babamın 40. evlilik yıldönümleri - Maşallah'ınızı alalım <3

40 senedir evli olmayı aklım almıyor ama gözümün önünde bir örneği var işte! Hatta bir önceki kuşak, ananemle dedem küsüratından emin değilim ama 50+..! Doğrusunu isterseniz 50+ denince benim aklıma iki şey geliyor: ilki çocuklarıma sürdüğüm 50+ faktörlü güneş kremleri (yarı Alman kartopu gibi çocuklar olunca, güneş kremi paranoyası da beraberinde geliyor) ve 50+ için özel üretilen yüz sarkma ve lekelenme karşıtı kremler. 50+ zihnimde başka bir şeyle ilişkili değil.. Düşünsenize, tam yarım asır evlisin biriyle! Tam yarım asırdır her sabah makinanın önüne atılmış çorapları söylene söylene makinaya koyuyorsun, tam yarım asırdır rastgele fırlatılmış tabak çanakları, üstelik bir de sudan geçirip tekrar bulaşık makinasına "düzgünce" koyuyorsun. Tam 50 senedir bu tip küçük takıntılara sinirlerin bozuluyor ama yine de genel "paket"e bakınca seviyorsun, uleyyyn.

Ben 40 sene evli kalabilecek miyim emin değilim, inşallah diyelim ama tabii gün ne getirir bilinmez. Bakarsın hayatımıza bir Helga (ya da Giovanni) girer, bu tip şeyleri - büyük konuşmayayım - ama affetmek, geride bırakabilmek zor. Ya da Allah korusun, hastalıklar.. Yani diyorum ki 40 sene evli kalabilmek, sanırım büyük şans. Hele ki birbirini severek, kusurlarını kabul ederek beraber kalabilmek..

Yıllar içinde, dünya nasıl değişiyorsa, insanlar da değişiyor. Evlilikler de değişiyor. Bundan 40 sene sonra belki "evlilik" diye bir kavram bile olmayacak, en azından Almanya'da olmayabilir çünkü "evlilik" burda biraz demode bir kavram olmaya başladı, sevenler illa ki imza yüzük peşinde değiller artık, beraber yaşamak, birlikte çocuk(lar) yapmak, evlenmeden de çok normal karşılanıyor burada. "Yaşam partneri" diye bir kavram var ya (nedense bu kavramı duyunca, aklıma üstünde kaplan desenli bir iç çamaşırıyla, kuzu postunda sereserpe yatmış, altın zincirli "Coşkun"u bekleyen Ahu Tuğba gelir) ha işte o kavram burda "sevimli" bir kavram. Aslında boşanmaların bu kadar çok ve eften püften nedenlerle yapıldığı günümüzde, evlenmemek ve onca "paper work"den ve boşanma süreci stresinden tasarruf etmek mantıklı bile duruyor. Neyse konu boşanma değil, 40 sene evli kalmak.

Annemle babam tam bir "takım"dır. Bu çocukken çok sinirlerimi bozardı çünkü birinin hayır dediğine öbürü ömür billah evet demezdi, hiç umut payı bırakmazlardı. Şimdi kendim anne olunca tabii bunun ne şahane bir yöntem olduğunu biliyorum ama çocukken - hele hele ergenken - çok dertlenir, hatta arkadaşlarıma "onlar sanki bir takım, ben karşı takım" diye iç dökerdim. "Takım upuzun soyadlılar", (evet kızlık soyadım tam 11 harfli..) ama kişilikleri inanılmaz farklıdır. Zıt kutuplar birbirini çekmiş galiba zamanında. Annem dışadönük, babam içe dönüktür, annem insansız yapamaz, babam doğayı, kendini (kafayı) dinlemeyi sever. Ama 40 senedir evli kalmalarının nedeni, basit bir "alışkanlık"tan ya da "yıllar da geçip gitti işte fark edemeden"den çok, ortada birleşme ve beraber bir hayat kurabilmek. Tabii ki kavga da ediyorlar, birbirlerine küsüyorlar, "ömrümü yidin" falan diyorlar arada, ben de cevaben "ya boşanın rahatlayın" diyorum (valla yahu bunlar bizim ailenin klasikleri, dönem dönem konular açılır böyle). Ama boşanmadılar yani, 40 senedir. Arada el ele tutuşup ağır ağır yürüyüş yapıyorlar (ki ona daha çok deliriyorum, bunlar gençken bile dünyanın en yavaş yürüyüşünü yapan insanlardı, şimdi 60'lı yaşlarında siz düşünün artık.. neymiş, doğaya çiçeklere kuşlara bakmak ince işmiş.. içim kıyılıyor yeminle..)

40 senedir evliler yahu, Allah sağlıklı mutlu daha nice seneler (benim beklentim 30 sene daha) versin! Şu benim yavruları da bi insan irisi yapalım inşallah beraberce, ne bileyim; kızın saçlarını pembeye boyamasını, oğlanın dövmelerini, artık 20 sene sonra heralde uzay akademisinden mezuniyetlerini, gay partnerleriyle tanıştırmalarını, Mars'ta tuttukları tek odalı dairelerini falan görsünler isterim (gelecekten beklentilerim bunlar).

Ya bu arada, Starbucks'ın son 1-2 aydır Unicorn Frappuccino diye bir nanesi acaip moda oldu burda. Çocuklar değil, gayler değil, bildiğin kamyon şöförleri bile içiyor. Türkiye'ye geldi mi, RTE uygun gördü ve "içilebilir" dedi mi bilmiyorum ama, bugünün şerefine annemle babama çiçek falan değil (ay çok 90'laaaaaaar), koca bir (Starbucks "VENTI" beden yani) "unicorn frappuccino" yolluyorum! Nice gülmeli, gezmeli, torun sevmeli (arada çocuk irisini de sevmeli) inşallaaah 40 yıllarınız daha olsun.. Mutluluğunuz katlanarak artsın. Ve de bu bloğu okuyorsunuz biliyorum, aşağıya anonim bir şekilde "nasıl sevgili kalmayı başardık?" ya da daha "adab-ı muaşeret"e uygun "Evlilikte 40 seneyi hedefleyen çiftlere öneriler" gibi bir yorumda bulunursanız, hepimiz de rahatlayacağız, sevineceğiz.. Nice yıllara sevgili "uzun soyadlılar"...!


Bu vesileyle sadece ailemi değil, uzun yıllardır evli kalmış tüm okurlarımı da "bu işin sırrı budur" konulu yorumlar yazmaya davet ediyorum tabii. Lütfen çekinmeyin, normalde isimsizleri yayınlamıyorum ama sadece bu posta özel anonim yorum bırakabilirsiniz <3

16 yorum:

  1. Bence 40 yılın değil bir yılın bile sırrı çeneni tutabilmek,karşı taraf haksızsa bile haksız olduğunu anlamasını beklemek, zamanın onarıcı etkisine ve insanın eksikliğine inanmak..hayatın kendisi bir koalisyon ve koalisyonlar ne yazık ki ideal yöntemler olduğu halde ömrü kısa..resmi kayıt olsa da olmasa da önemi yok..bu kayıt kadını düşünerek yapılmış..ama artık kadınlar en az erkekler kadar ekonomik ve sosyal yönden avantajlı..o yüzden de resmi akit gerekli değil..hatta bu akit olmadan devam eden birliktelikler bence daha sağlıklı..ben de sizlere nice uzun sağlıklı ve mutlu eğlenceli anlamlı yıllar dilerim..tatlı meyvelerinizle birlikte...

    YanıtlaSil
  2. Ailesi 10 yıla anca dayanabilmiş birisi olarak çok özeniyorum... Hayattan en çok istediğim şey beraber yaşlanabileceğim birini karşıma çıkarması, çünkü kariyer, zenginlik vb. insan eliyle yapılan şeyler, çalışırsın yaparsın, bir yere kadar kolaydır sadece ter dökmen gerekir ama "ruh ikizi" diye klişeleştirilen kişiyi bulmak çok zor... Annenle babanı tebrik ediyorum, bu arada unicorn frappucino'yu da çok merak ediyorum ama burada starbucks yok??? ya da ben bulamadım slhfldjf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruh ikizin olsa zaten en hızlı biten ilişki o olur heralde :D

      Sil
  3. Merhabalar,
    Kocaman bir maşallah diyeyim. Daha nice yılları sağlıklı bir şekilde birlikte devirsinler inşallah.
    Hımm o içecekten var mı bilmiyorum ama çok hoş görünüyor. Ben starbucksa girerim gerisini sağolsun eşim alır. Bakiciiimm ama buna ilk gidişimde ;)

    YanıtlaSil
  4. Biz kocayla 20 yılı dolduruyoruz seneye (evlilik 12 ama olsun, hatta evlenmeden önce daha çok görüşüyorduk diyebilirim ) annemler de 50+ oldular. Bence hayat eşini bulunca zor değil, sizinkilere de nice güzel yıllar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanılmaaaaz, dedim de seneye bizim de 15. senemiz (8. evlilik yılı) :D Amin!

      Sil
  5. Maşallah, maşallah, maşallah:)

    YanıtlaSil
  6. Canım birtanem hayat senle güzelleşti.Sonra Flo Maya Lukasım hayatımıza renk neşe enerji kattı.Sizinle daha güzel anlamlı oldu.Sizlerede birlikte mutlu sağlıklı gülücük dolu 40 yıllarım katlarını diliyor kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. isin sirri sanirim kimyasallar.. Biz esimle birbirimizin neredeyse taban tabana zittiyiz.. ancak birbirimizi gordugumuz an, dokundugumuz an.. nasil anlatilir bilmiyorum ama; sonsuz bir guvenlik, limanda olmak, cok sevildigini iliklerine kadar hissetmek, sebepsizce gulumsemek.. bunu bir davranis kalibiyla aciklamak imkansiz.. bu cok icsel bir his.. Umarim her bu buyuyu yasayan, sonsuza dek ona sahip olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin ve de anneler günün kutlu olsun ;)

      Sil
  8. Bizim de yirmi yıl bitmek üzere, yirmi dedikçe bi hoş oluyorum yav.

    Anneciğinle babacığına birlikte, sağlıklı, huzurlu ve mutlu nice yıllar :)

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!