15 Mayıs 2017 Pazartesi

Deliye Mayıs'ın her günü bayram

Mayıs bizde çok şenlikli geçiyor, neredeyse her güne bir kutlama var. 1 Mayıs, burada işçi bayramı olarak değil de Mayıs Ağacı'nın (Maibaum) göndere çekilme festivali olarak kutlanıyor, aynı zamanda Mayıs Dansı (Maitanz) yapılıyor. 5 Mayıs, Hıdırellez ve ben bu geleneğimizi bizim çok kültürlü ailemize bir güzel kattım. 12 Mayıs, annemle babamın (bu sene 40.) evlilik yıldönümü, 14 Mayıs anneler günü, 18 Mayıs bizim evlilik yıldönümümüz, 21 Mayıs en yakın arkadaşımızın geçen sene sadece 24 haftalık ve 400gr doğan oğlunun ilk doğum günü, 25 Mayıs Almanya'da babalar günü, 31 Mayıs Maya'nın doğum günü.. Yeter mi? Daha unuttuğum var mı, emin olamadım.. Mayıs ayı bizde resmen "deliye her gün bayram" ayı..

1 Mayıs, dünyanın her yerinde "işçi bayramı" olarak kutlanır ve insanlar birbirlerine kaldırım taşlarını söküp fırlatmakla uğraşırken, şirinler köyü Münih'te insanlar işçi bayramının İ'sinden habersiz! Sanırım medeniyet demek; işçilerin bile işçi haklarını savunmaya gerek duymadıkları için bu günü tamamen unutmaları demek.. Münih'te 1 Mayıs; özellikle Bavyera bölgesinde geleneksel pagan inancına göre "Mayıs Ağacı"nın (Maibaum) göndere çekilmesi ve baharın gelişinin kutlanması için tatil edilmiş bir gün. Tahmin edersiniz ki, hepimiz Dirndl'larımızı ve Lederhosen'larımızı giyinip "Mayıs dansı" aşkediyoruz. Valla. Sinirlerim iyice bozulduğu için Bavyera halk danslarını öğrenmeye merak saldım.. Eller bele, hop yerinde dön, iki adım öne, hop elini kalçana vur..

5 Mayıs'ta dileklerimizi çizdik, güller daha tomurcuk bile vermediği için "bu gül mü, değil sanki, bu mu gül?" diye diye mahallede bir tane bile gül bulamadan eve geri dönüp, salondaki minyatür muz ağacının altına gömdük. Merak ediyorum nasıl sonuç verecek..

12 Mayıs'ta Maya'nın hava muhalefeti ve anaokulunun üst katında yaşayan adamcağızın vefatı nedeniyle iki haftadır ertelenen Mayıs Dansı vuku buldu. Ben geçenlerde yazdığım gibi normalde bu tip durumlarda donup kalmasıyla ünlü Maya'nın topluluk içinde kendi rızası ile dans edeceğine HİÇ ihtimal vermezken, bizimki ezberden bi şarkılar söyle, bi danslar et! Ağzım bir karış açık izledim ve de 4 senelik "cool" analığım yerle bir olup, şakır şukur videolar çekip gözyaşları bile döktüm! Bu arada Maya'nın Miki'sini merak edenler için, kafasının yanına yeşil ok koydum <3 :D



Bugünkü anneler günü ise tam macera oldu. Sabah uyanır uyanmaz spora gittim ve saat 8'de döndüğümde Maya hala uyuyor ve Lukas da babasının kucağında gayet mutlu takılıyordu! Uzun uzun duşumu alıp çıktığımda Maya elime bir hediye paketi ve çiçek tutuşturdu! İçinden mor bir kalp tablosu çıkmasın mı!? Anaokulunda yapmış ve saklamış, vallahi ağzından kaçırmamayı başarmış! Her ne kadar ben "oooo bu ne?" diye pot kırdıysam da eşim hemen "aaaaa kaaaaalp" diye kaş göz yapıp beni nizama çekti ve neo-expressionism akımının çok güzide bir örneği olan "eseri"ni duvara çiviledik.


Bu duygu selinden sonra minicik bir kahvaltı yaptık çünküüüüü, evden hızlıca çıkıp kızımla başbaşa "Masha ve Ayı" tiyatrosuna gittikten sonraaaa, öğlen "yiyebildiğin kadar ye: sushi treni" bizi bekliyordu! Bir ana daha başka ne ister?

Eve geldikten sonra, BAP'cığım arabada sızan Lukas'ı ve önüne konan hiç bir şeyi yemezken, sırf "oyunlu" diye çiğ balıkları löp löp götürdüğü için enerji patlaması yaşayan Maya'yı kapıp, parka götürdü ve ben tam koltuğuma kurulmuş bilgisayarımı açmış bloğa yazayım demişkeeen, birden gök gürlemeye başladı, fırtına, yağmur, çamur.. Ve eve donuna kadar ıslanmış, saçlarından sular süzülen, titreyen bir Maya döndü. Yarım saat sonra "ben üşüyoruuum"lar "uyuycam ben"e dönünceeee, anladık ki ateş çıkıyor. Şu an 39.4 ile içerde kuzu kuzu yatıyor garibim. Yaşasın anneler günü!

Daha beteri... Yarın BAP'cığım iş toplantısı nedeniyle 2 günlüğüne Almanya'nın kuzeyine gidiyor ve ben biri ateşli diğeri sümüklü burunlu iki çocukla şimdiden ne halt yiyeceğimi düşünüp düşünüp yusufluyorum. Kişi başı ortalama 5 ila 7 gün süren ve 7x4 kişiden toplamda ayın 28 gününü bulabilen hastalık maratonu, bizim ikinci çocuktan bu yana ikisini birden ilk defa bakıcı artı babanne ekibine bırakmayı umarak, dört gözle, umutla, gözlerimizde kalplerle falan beklediğimiz, 4 gün sonraki "çocuksuz ve başbaşa ve romantik ve aşk dolu evlilik yıldönümü"müzü de gümletmiş bulunuyor tabii. Sağlık olsun, bu yaştan ve iki çocuktan sonra zaten romansı kim kaybetmiş de biz bulmuşuz..


Dur bakalım Mayıs'ı yarıladık, ortam serin ve yağmurlu, hala kaloriferleri kapatmak ne demek kısamadık bile! Vallahi hala üstümüzde palto! "Artık ayıp, Mayıs'ın ortasında palto mu giyilir?" dediğim her an domino taşları gibi tek tek hastalanıyoruz ve hissediyorum benim keçiler yine dağlık arazi özlemi içindeler.. Dur bakalım Mayıs'ın ikinci yarısı yüzümüze gülecek mi? Sonra da diyorsunuz Ö.A. bizi Alemanyaya aldır.. Valla burda anca yağmur, hastalık, keçi krizi.. Oturun güzel güzel sıcacık ülkenizde.. Üşümekten ve üşütmekten sıkıldım yeminle! Memleket özlemi, deniz güneş vs. ooof of..

12 yorum:

  1. Almanya'yı kimse havası için sevmiyor zaten, insanların istediğini yapabileceği ve yargılanmayacağı özgür bir ülke olduğu için seviyor. Yoksa çekilmez :D
    Dirndl ve lederhosen olayını pek sevmiyorum ama çocuklar çok şirin durmuş yaaa Maya'nın Miki'si de kız mı erkek mi belli değil öyle bebek yüzlü bi çocuk kdhsljfd bence umutları çok söndürmeyin, haftaya perşembeden başlayan 4 günlük resmi tatil var yine, gecikmeli romans yaparsınız eheh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bavyera'da böyle giyinmeyeni dövüyolar..
      Haftaya yok bizde tatil, her eyaletin tatil sistemi başka :) tatilin varsa gel bekleriz (şu an ev yine karantinada ama)

      Sil
  2. Şu tweete ne güldüm yaaa!!! :D acı ama gerçek:))

    YanıtlaSil
  3. Geçmiş olsun.Bu hastalıklar bizi de bitirdi bu sene .Yasminle başlıyor turu tamamlamadan gitmiyor .Bir hafta ara tekrar.Yine hastayım bu kez daha kötü :( yine penisilin .Seni çok iyi anlıyorum ve annemi istiyoruuuuuum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( Valla daha kötüsü var diye ah etmiyorum ama çok zorlandım bu sene.. Geçmiş olsun size de!

      Sil
    2. Evet doğru isyan yok.Benim de Ocak ayında çok yakın bir arkadaşım 26 haftalık doğum yaptı onların nelere göğüs gerdiğini görünce her anıma şükreder oldum gerçekten .Bu arada Maya'nın o şekerlik nedir.Kıyafeti süper olmuş tam fındık 😘

      Sil
  4. ayy bu ülkede de herkes hasta salgınlar bitmedi gunduz sıcak gece serin bir türlü yaz da gelmedi öksürenmi ararsın kusanmı ararsın hepsi var :)))Maya ya bayıldım ya kıyafetleri çok yakışmış. Ceren 2 çocukla masallah diyeyim iyi idare ediyorsun nazar değmesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya evet, yazdıktan sonra kiminle konuşsam hastaymış! Yaz gelsin Gülşah yaaa, yeter! Sağol valla bunu iki çocuklu bir başka anneden duymak motivasyon oldu, öpüyorum

      Sil
  5. Oyy Nasıl da yakışmış dirndl <3
    Gül ağacı olayını ben de bu sene farkettim. Vallahi de yok! Ki bizim mahallede emekli teyze kakılı her yer ve Çiçek yetiştirme konusunda Pro hepsi :))) hiçbirinde Gül yok!
    geçmiş olsun, hastalık sezonu artık kapansın; sümük öksürük Ateş uzunca bir süre uğramasın hiçbirimize diliyorum <3
    Ay aklıma muz ağacının ses çıkarması ve Maya'nın korkması olayı geldi koptum yine askfklflgl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha evet yaaa, unutmuştum hatırladım sen yazınca :D Ya dur gidiyim küçük muzlardan alıp koyayım dalına da sevinsin muz verdi diye :D Çocukluk ne güzel şey....

      Sil
  6. İlk olarak tweete koptum:)))ama sonuçta ikiside yiyo çok şey etmemek lazım hahahaha.İkincisi kıyafetlere bayıldımm yöresel şeyleri severim zaten ve Maya'nın yanında ki mor gömlekliyi bnm oğlana benzettim.Vee son olarak neee kalorifer mii? 1 Mayısta ben Antalya'da ruskilerle beraber denizde cıpcıp yapıyordum, bana yaz geldi ama hala montla dolaşanlar var o ayrı.. Böyle bir ayı iki çocukla sağ salim atlatabiliyorsun ya ayakta alkışlıyorum canım ne diyim maşallahhh!

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!