13 Mayıs 2017 Cumartesi

Doğum günü değil, can pazarı!

Maya 3 hafta sonra 4 yaşına basacak. Daha önceki yıllar olay tamamen bizim kontrolümüzde olduğu için ne şanslıymışız, bu sene işler çığırından çıktı.. 4 yaşında bir kız çocuğu sahibi olmak, deveye kanat takıp eşikler üzerinde pike yaptırmak anlamına geliyor, hatta mümkünse rengarenk bir unicorn olsun o deve, hatta dur dur yine vaz geçtim, deveyi yok et, yerine Elsa gelsin. Gelsin diyoruuuuum!

Yemin ediyorum şu 3 hafta akıl sağlığımı koruyabilir ve Haziran'a kan-ter ve gözyaşı olmaksızın girmeyi başarabilirsem, bana madalya takın. Ay şu doğum günü bi geçeydi biteydi..

Anaokulunda Şubat ayından bu yana, artık ekipler kurulmuş, "en yakın arkadaşlar" belirlenmiş, kızların birbirlerine ufaktan bitchy takılmaya başladıkları, oğlanlarınsa birbirine direkt kafa göz daldıkları o "yayların gevşediği" nefis döneme girilmiş vaziyette. Doğum günleri de bu "Sineklerin Tanrısı" mizansenine ekstra renk katıyor tabii. Maya'dan önce 7 doğum günü oldu, Maya'dan sonra da 7 doğum günü olacak. Maya tam ortada. Dolayısıyla aşağı yukarı ne gibi beklentileri olması gerektiğini, anne babasını nereye kadar zorlayabileceğini öğrendi.

Benim aklımdaki plan; anaokulunda muffinli ve bizim katılmadığımız bir tören (anasız doğum günü mü olur demeyin, Almanya'da bu işin raconu böyle), sonra akşama anaokulundan kimsenin katılmadığı, babannesi, biz ve okul dışı arkadaşların katıldığı, hava el verirse bira bahçesinde ufak bir meyveli pasta, yeme içme vs bir kutlamaydı. Aynen geçen seneki gibi:


Güzel değil miydi Allaseniz, efsanevi aç tırtıl kanepeler ve yandan yemiş kelebek pastayı unutamadık, değil mi? O nedenle bu sene de çocuklar etrafta koştursun, ana babalar hiiiç oralı olmadan bira yudumlasın istiyordum. Ama bu sene totoyu sermek bize nasip olmayacak gibi görünüyor..

Çünkü Maya'nın aklındaki durum, Bokingam'lı Şarlot'cuğumuza yaraşır düzeyde bir kutlama. Elsa'lı parti hatta mümkünse Elsa'nın kendisinin katılımıyla gerçekleşmeli (yemin ediyorum bunu talep etti, hiç abartmıyorum), etrafta turkuaz balonlar uçuşmalı, peri kanatlı minik kızlar Elsa motifli dondurma-pastadan dev porsiyonlar servis yaparken unicornlar tarafından el emeği göz nuruyla üretilen mavi çocuk şampanyası yudumlanmalı falan (var öyle bir şey, buyrun bu yandaki Elsa desenlisi). Böyle hayalleri var! 3 yaşında.. Pardon 4.

Elsa'lı parti yapmak istemiyorum çünkü Elsa'ya acaip gıcığım (soğuk frijit Elsa!) ama bizden önceki 7 partinin kızlara ait 4'ünün tamamında Elsa'lı parti yapılmış ve sanırım 3'ten 4'e geçilen o ulvi anda Elsa'dan el alınıyor, eteğe yüz sürünüyor falan, tam anlayamadığım bi iş var bu Elsa'da. Uzun konuşma ve ikna süreçlerinden sonraaaaa...., Maya değil ama ben beyaz bayrağı salladım. Elsa'lı parti olacak. Ama işi en az zararla atlatabilmek için, pasta üstüne eşek kadar Elsa baskısı yerine, sevimli normal bir çilekli pastanın ortasına ufak bir Elsa'da anlaştık (şimdilik). Bu anaokulu planı. Bu "mübadelelerin" aslında en kolay tarafı.. İşin zoru, iş anaokulundan çıktıktan sonraki "ev partisi". Adam gibi anne baba babanneyi anaokuluna alsalardı bu "after party" kısmına gerek kalmayacaktı ama evladımızın doğum gününü biz de kutlamak istiyoruz yani.. Boşuna mı yaptık o evladı?

Fakat bu noktada sorun şu: partiye kimler davet edilecek? Ben anaokulundan kimse gelmesin derken, Maya'nın tüm hayatı artık anaokuluna endeksli ve oradaki arkadaşlarını davet etmek istiyor. Haklı. Sonuçta gün onun günü. Eyvallah. Bu Almanya'da bir kural var: Doğum günü partisine çocuğun yaşı artı 1 adet çocuk davet ediliyor. Yani bu durumda 5 çocuk seçmemiz lazım. İşte ben bu sisteme acaip karşıyım. Bunun nedeni; anaokulu sosyal bir ortam, gizli gizli 5 çocuk seçip "şşt çaktırmayın, bu akşam saat x'de y'de olun, yakanızda kırmızı karanfil olsun, parola ise "fareli köy" falan denmiyor, birini davet edersen herkes, en başta da davet edilmeyen öğreniyor. Mesela biz bizden önceki 7 partinin 5'inde "after parti" oldu ve bunların 3'ü erkek çocuktu, geri kalanların 1'ine Maya davet edildi 1'ine edilmedi. Kendi iplemedi ama ben bi bozuldum! Nasssssıl benim çocuuuuum doğum günü partisine davet edilmezmişşşşş! :D Yok be. Ama yine de bi "ay acaba çocuğum sevilmeyen bi çocuk mu? niye davet edilmedi acabağ?" paranoyası yaşamadım değil. Sonra Alman beyim "yok ya, 5 çocuk seçmek zorundalar, çocuğun en çok adını andığı 5 çocuğu seçmişlerdir doğal olarak" dedi kestirip attı.


Fakat ben kestirip atamadım şimdi doğruya doğru. Şimdi bu 5 çocuk neye göre seçiliyor, hakikaten çocuğun kendisi mi seçiyor yoksa anneler "en sarışınından, en uslusundan, en sevimlisinden" pazardan domates seçer gibi çocuk mu seçiyorlar? Bir de azınlık psikolojisi var mesela annesi Bosnalı babası Balkan Türkü olan bir kızcağız var, (biraz da aşırı yaramaz ve hatta saçı da kahve rengi) onu kimse çağırmıyor. Bir zenci kız var mesela, onu "renk katsın" diye biri çağırdı, ben yine "uleyn tersine ırkçılık dönüyor sanki" diye huylandım (bana da ne yapsan yaranılmıyor). Sonra oğlanlar neden çağrılmıyor, halbuki çok tatlılar, süslü pakizeler acaba evleri bozulur diye mi korkuyorlar?! Ben mesela birinin annesiyle çok yakınım, onu çağırmayı çok isterim (Maya asssssla oğlan gelmeyecek, irrrkek sinek olmayacak falan dedi). Ayrıca doğumhaneden bu yana kankası Kaspar gelecek, onu erkekten neden saymıyor anlamadım! Yavrum biz sizi beşikten kerttik, hülooo!

Velhasıl bu çocuk seçme işi çok berbat. Ben "hepsini çağıralım, hak kalmasın, yayalım bira bahçesine çocukları, ana babaları da çağıralım" dedim, beyim "Ö.A. bu iş panayır değil, doğum günü, kendine gel" dedi. Zaten çocukların doğum gününe anne babalar çağrılmıyor, iyi mi?! "Manyak mısınız Almanlar yaaa, 5 çocuk artı sizinkilerle neden tek başınıza mücadele etmeyi istiyorsunuz, canınıza mı susadınız" diyecek oldum sonra "ya bunlar Alman çocuğu: sarışın uslu ve sevimli" geldi aklıma.. Bir de anne babalar aslında gelmek de istemiyor, beleşten çocuksuz 2 saat kazanmışsın, düşünsene. Sustum.

Velhasıl tek bir umudum var: o gün sıcak güneşli bir gün olsun ve biz herkesi çağıralım, bira bahçesinde keyif yapalım. Daha geçen hafta kar yağdığı düşünülürse, büyük ihtimalle yağmurlu serin bir gün olacak ve biz "seçmece 5 çocuk" ile evde doğum günü kutlayacağız. Iıııy. Bu durumda 2 saat boyunca 5 sevimli sarışın sessiz kız çocuğuyla Elsa'lı ikinci (ve korkarım büyük) pasta yenecek, 5dk'da bir dağılan dikkatlerini cezbedebilecek oyunlar oynanacak, şu bahsettiğim Bosnalı kız gelirse (ki ben mutlaka davet etmek istiyorum, bu ayrımcılık zinciri kırılmalı!) evin altı üstüne geleceği için (bir kere bize oyuna geldi, evi toplamam 2 saat sürdü) ev temizlenecek falan fişman. Ay gözümde büyüyor bu iş. "Hirşey çocuklarımız içün!"

22 yorum:

  1. Haziranın 5inde de Arya'nın D.günü. Sen böyle anlatınca bende de panik başladı 😱 Kolay gelsin, inşallah herşey yolunda gider. Bu arada ben de Elsa'yı sevmiyorum. Prenses Elena'yı seviyorum 😁 İlla prenses teması olacaksa Prenses Elena'ya ikna edeyim Arya'yı ben 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elsaya bırak ipleri Elsaya.. Boyu devrilesice.
      Prenses Elena ne ya? Demode kalmışız biz ana kız desene.. Ay bir de o çıkmasın, pembe giymiyorsa bi bakayım neymiş kimlerdenmiş :D

      Sil
  2. Hahahaha tavsiyelerim:1) kolayına kaç 2)yaramaz olanı çağırma 3) oyun ablası gibi birini çağırabiliriz yardıma 4) 2 saati geçirme
    Bu arada bizim kızlar ne kadar ters:) 1)yakın arkadaşları hep erkek 2) geçen gün bir arkadaşı kostüm gününde Elsa olarak gelmiş bizimki çok etkilenmiş Elsa gördüm okulda diye anlattıi.Sana da kostüm alalım mı sen de Elsa olmak istermisin diye sordum.Cevap :Hayır ben bu kıyafetlerini beğeniyorum dedi :)) o anda yataktayız beğendiği eşofman tişört :)) 3 ay daha böyle devam inşallah ben ona sürpriz troll konsepti düşünüyorum hastası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha şahane tavsiyeler.. senin kızın hastasıyım zaten <3 afrikalı yaso :D

      Sil
  3. Ya bizim kreştekiler evde doğumgünü partisi yapmıyor. Bir kere yapıldı, biz çağırılmadık feciii bozuldum! (Nedeni ayrımcılık olamaz ama çünkü davetli 5-6 çocuğun içinde ana-baba Türk olmak üzere has Türk bir oğlan vardı hehehe) sanırım çocuk gerçekten kendi seçiyor kimi çağırmak istediğini aile karışmıyor.
    Geçen sene bir kadıncağız da oğluna doğum günü partisi için kapalı oyun salonu ayarlamıştı (tüm salonu kiralamadı da bütün çocukların giriş ücretini ödedi- hani şu kaydıraklı trambolinli kapalı mekanlar var ya onlardan)
    Oraya gitmiştik ama bütün erkek çocuklar davetliydi. Kimseyi atlamadılar, biz de götürdüydük edoyu)
    Bu sene ben de güzel bir ev-bahçe partisi düşünüyorum oğlana hayırlısı be gülüm :) şimdiden 6 kişilik listesi hazır bakalım. İlginçtir ki full barzo erkek kadrosu seçmedi benimki :)) kızlar da var. Gerçi bizim doğum günü temmuzda. Kreşler kapalı olacak, gelirler mi bilmiyorum... Ama gelip gelmeyeceklerini mutlaka haftalar önce haber verirler, çünkü biliyorsun Almanlık :)))

    Çok komikli yazı olmuş, güldürdün ceren ellerin dert görmesin :))) umarım maya için çooook güzel ve eğlenceli bir parti olur, senin için de yorgunluktan ve stresten pertinin çıkmayacağı makul bir ortam olur ;)
    Maya'ya Şimdiden nice Mutlu yaşlara! İyi ki doğurmuşsun :)
    Not: ayarlayabilirsen babysitter dik başlarına. Hem bebelerin dilinden anlar, ortamı yönetir hem de senin toton iki yer görür :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oy. Tatilde doğmak nasıl bir kaderdir.. Umarım istediği tüm çocuklar gelir (ya da sen doğum gününü tatilin bitimine çekiversen?)
      Babysitter bu organik freerange kokoş totoşlar arasında çok bi "no-no" be gülüm, valla beni mahalleden atarlar.. Çekiniyorum. Babası ve ben oluciyz, başarabiliriz gibimize geliyor, ne kadar zor olabilir ki...? (ünlü son sözler)

      Sil
  4. Ne çabuk geçiyor zaman, 4 yaş doğumgünü konuşuyoruz, daha dün gibi bir aylık bebek Maya'yı ve annesini ilk okumaya başladığım zamanlar. Çok yorulacağınız ama çok güzel bir parti olacak bence, şimdiden kutluyorum daha nice nice yıllar diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D sen bir de bana sor, 4 sene yahu! günler geçmek bilmezken yıllar akıp gidiyor!

      Sil
  5. Yazını okuyunca bu konuda ne kadar çok bilgilenmiş olduğumu farkettim. Onlarca partiye katıldık en az 4-5 parti yaptım bugüne kadar. Merak etme çocuk güzel geçecek ve çocuklar eğlenecek. Onlar eğlenmeye programlı halde katılıyorlar. Burada dediğin kural geçerli ama seçim tamamen çocuğun tercihine kalıyor kimse dert etmiyor, çocuk sevdiği arkadaşlarını çağırıyor. Bir de burada gerçekten bir yarış var doğumgünleri konusunda. Ev partileri biraz banal kalıyor (gerçi ben de evde yaptım en son ama öncekiler özel terketseydi) seneye sınırları zorlayacağız. Mesela bugün bir saat sonra katılacakbir partiye kızım at çiftliğinde olacak. Böyle bir dolu etkinlik alanları, havuz partileri, survivor modlu eğlence mekanları (açık - kapalı), kuaför salonu kapatma, bir mağazayı kapatıp çocukların kıyafet denemeleri hatta Deniz kızı kostümüyle yüzme Partisi gibi çeşit çeşit şeyler duydum bu güne kadar. Bir de ucuz değiller partide minimum 500 eu masraf oluyor, kiralanan yerler 6-7 ay öncesinden doluyor böyle manyak bir millet. Gelecek yıllar yandık ki ne yandık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burda da var öyleleri ama neyse ki benim çevremde yoklar :D

      Sil
  6. Bak bu gun bir animasyon seyrettik, bayıldım. Burdaki kızimız esmer, kıvircik sacli, cesur, macerasever,kararlı bir kiz, ayrica hayvanlari, insanları, dogayi seven cana yakin biri. Yani tam anti_elsa :) ayni zamanda okyanus tarafindan secilen kahraman, hep ciplak ayakla kumlarin ustunde dolasıyor. Yani diyecegim o ki, Maya ile seyret filmi istersen. Soyle anne kiz gunu yapın mesela. Belki Elsanin pabucu dama atılir, http://m.sinemalar.com/mobileweb/movieInfo/216908 ayrica denize kumsala karsı daha istekli olur. Win win yani 😀 bu arada kızin buyukannesi super ve aralari da cok iyi. Eminim senin de hosuna gider. Sana filmin tanitim linkini de ekliyorum. http://m.sinemalar.com/mobileweb/movieInfo/216908

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anti Elsa :D Ya aslında kardeşi Anna bile daha sevimli ama hiç Anna'yı seven yok iyi mi!
      Büyükanne kısmına hiiç girmeyeyim Ahahahaha
      Çok teşekkürler <3

      Sil
  7. Tam başlıktaki gibi 7-8 doğumgünü yaşamışızdır. arkadaş seçme olmadığı gibi artı kuzenler de olunca bir kaç gün sürüyordu toparlanmak :))Birinde odasındaki kalorifer peteği düştü, kitaplığının kapağı kırıldı, oyuncakları harap, kendisi de soğudu bu işten. Parti değil anacım deli çadırı :))) birkaç yıldır aile arasında, çok sade. Böyle partilerde favori oyunumu söyleyeyim, çok eğlenceli oluyor. Minik bir hediye alıyorsun (diş fırçası, toka, çorap filan) sonra aynısından herkese vermek isteyebileceğin küçük bişey. Bu hediyeyi yapabildiğin kadar çok hediye paketiyle kaplıyorsun. Her katman farklı renk olursa iyi olur. En az 5-6 kat. Çocuklar çember oluyor birine bunu veriyorsun, müzik başlayınca elden ele dolaşıyor bu paket. Müziği kapattığında kimde kaldıysa o bir katmanını açıyor bu paketin, sonra müzikle paket tekrar elden ele... son katmanı açabilende hediye kalıyor. Acayip heyecanlı ve eğlenceli oluyor. Ben bir iki kez hazırlayıp okula da göndermiştim. Bilim çocuk dergisinin 23 Nisa'n sayısında vardı dünya çocuklarının oyunları şeklinde. Bu ingilteredenmiş. Diğerlerini de Mail atabilirim. Şimdiden kolay gelsin. Yeni yaşını kutluyorum Maya'nın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Kaloriferi nasıl kırdılar ya, alem bunlar!
      Şahane fikir bunu yapacağım, lütfen yolla maille ya da buraya yaz, hepimiz öğrenelim. Burda körebe gibi bir oyun var, Maya'nın son katıldığı partide oynanmış çok hoşuna gitmiş biz de oynayalım dedi, böyle birkaç oyun bulabilirsem 2 saat delirmeden geçer bence de..

      Sil
    2. Blogcuğuma da yazayım da ortamım şenlensin :p

      Sil
  8. Hahaha, ama ben özlüyorum konseptli doğumgünü partilerimi. Benim oğluşlara hangi fikri sunsam severlerdi gerçi, hiç bunaltmadılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E senin gibi yaratıcı ve eğlenceli anneyi nasıl bunaltsınlar!?
      Benim sorunum kızlar Elsa oğlanlar Spiderman'e takılmış vaziyette.. Iyk.

      Sil
  9. anlattiklarina bakilirsa, fransizlar almanlardan daha da soguk:) birincisi, kizimin okulunda ogretmeni gormuyoruz, okulun kapisinda cocugu birakiyoruz,cocuk binaya girdikten sonra ne oluyo ne bitiyo hic bi fikrimiz yok.
    Velilerle iletisimimiz sifir, kimse birbirini tanimiyor, taniyanlar da 4 cocuklu son cocugu benim kizla ayni sinifta olan "senior" veliler. Onlarin da kendi gruplari var, caylak anneleri almiyorlar iclerine:) Ben sirf kaynasayim diye sinif annesi bile oldum hic biri ise yaramadi. Benim kizim bi kere dogumgunune cagrildi oysa ki okul aktivite defterine gore okulda her ay en az bir cocugun dogumgunu var. Ben de cok supheliyim bu soguklar benim kizi mi disladilar vs diye:)ama sonra dusunuyourum; o kadar cok cocuklari var ki (ortalama 3), yilmislardir dogum gunu filan, aile icinde kutlayip bitiriyorlardir.(bkz zugurt tesellisi). Okul katolik okulu, egitimini zaten cok hardcore buluyordum bi de ustune velilerin soguklugu, kizimin kendini pek rahat hissedememesi (sene sonuna geldik hala yakin arkadas diye bahsettigi biri yok), okul degistirmeye karar verdik. Gelecek sene montessori okuluna baslicak butun umutlarimi oraya bagladim. Gelsin dogumgunu partileri gitsin 5 caylari -wooo hooo :)-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anaokulunda da mı öyle??? Yok burda oldukça sosyal bir ortam var :D Montessori aileleri daha fazla katıyor, eminim değişir bu durum bir de 1 yaş bile fark ediyor arkadaşlıklar için. Geçen sene Maya'nın da kreşte "arkadaşım" dediği kimse yoktu ama şimdi "bu benim yakın arkadaşım bu ikinci yakın bu arkadaşım değil" falan diye listeler hazırlıyor, çok acaip..
      Valla aile içinde kutlamak büyük lüksmüş, şimdiki aklımla oğlana anaokuluna dek parti falan yapmam hahahah

      Sil
  10. Yaa ben de kendi doğumgünlerimi planlardım\hayal ederdim hep aklıma geldi, sevindim :) Bırak Elsa'lı olsun herşey, bir kere 4 yaşında olacak ve açıkçası daha sevdiği çizgifilm karakterini tolere edemezsen, ileride muhtemelen senin hoşuna gitmeyecek bir müzik grubunun fangirl'ü olduğunda ne yapacaksın? "It's not a phase mom" zamanları geldiğinde? Gerçeğin tecrübesiz ve salak sesi olmak istemiyorum ama ebeveynlik biraz da böyle bişey sanırım. Annem Almanca bilmesine rağmen odamda hoparlörden son ses Rammstein dinlememe ses etmiyodu mesela sldfkjdkjf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4 yaş günü yahu, 14 değil :D 14'te sanırım artık biraz pişmiş oluyorsun, ya da ses edecek sesin kalmıyor ayyy korktum.

      Sil
  11. O listeye bnm oğlan hiç giremezdi kesin:(Çok yakın arkadaşları var ama aşırı hareketiyle meşhur olduğu için kendisi.. Bu arada Elsa bitti cınım artık Moana var:) Süssüz püzsüz bi mini amazon kıvamında çok tatlı ve koyu saçlı(!) bir çocuk kendisi.Bak biz tütü vs pembik şeyleri sevmiyoruz ya ondan böyle oluyor bu kızlar acaba doğumdan itibaren üstüne barbie kusmuş gibi pespembik giydirseydin yine aynı olurmuydu ki.. Bizim minno bu sene Toy Story teması istiyor ama çiftlikte yapamam çünkü kış ortası:(düşündümde bahar çocukları cok şanslı.Bu arada sayı azmış yaa bir oyun alanına istediği tüm arkadaşlarıyla gitse ne olur sanki biz yapıyoruz işte miss gibi geçiyor.

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!