6 Haziran 2017 Salı

Maya'nın 4. yaş günü

Günler bu kadar ağır ve yavaş geçerken, yıllar ne kadar hızlı geçiyor! Artık 4 yaşında bir kızım var, şaşkınım! 4 yaşında ve artık aklı eren, oturup konuşabildiğin, seni yaptığı şakalarla güldüren, söyledikleriyle duygulandıran ve düşündüren, hayatı az çok anlamış ve yeri geldiğinde filozofça yorumlarda bulunabilen, küçük kardeşine “nasıl davranılması gerektiğini öğreten” küçük bir kız çocuğu! Aynen benim küçüklüğüm, ona baktıkça bazen kendi çocukluğumu hatırlıyorum ve umarım o da benim 4 yaşında olduğum kadar mutludur ve hayattan keyif alıyordur.. 4-6 yaş; anaokulu yaşı, oyun yaşı, doğayı ve doğal hayatı daha bir anlama, öğrenme, kendi bilişsel şemalarını oluşturmaya başlama yaşı.. Şahane yaşlar,keyfini çıkartması ve yaşamı gerçek anlamda sevmeye başlaması için elimden geleni yapmaya çalışıyorum, umarım bu günlerini keyifle hatırlar..

İlk seneki partimizde bizim kızlarla bebekleri vardı, şurdan hatırlayabilirsiniz. İkinci yaşını çekirdek ailemizle hayvanat bahçesine giderek kutlamıştık, şurda yazmıştım. Geçen seneki kutlamamızı bloğu kapatma kararımdan dolayı yazmamıştım ama facebooktaki takipçiler biliyor, bira bahçesinde bizim arkadaşlarımız, komşumuz ve toplam 5 çocukla yaptığımız partinin teması “Aç tırtıl (Rupert) ve Kelebek” idi. Tırtıl şeklinde kanepeler yapmış, hazır aldığım pastayı da pratik bir şekilde ortadan kesip çevirerek kelebek şekline sokmuştum (Bknz. epic fail).

Bu sene ise tabii ki herkes gibi biz de Elsa’nın şiddetinden nasibimizi alarak, topluluğa uyan bir koyun gibi Elsa’lı parti yaptık.. Aklım Elsa’yı parçalamak, üzerinde tepinmek, “premses” yerine doğal, doğacı, özgün ve samimi bir evlat yetiştirmekten yanayken,  gönlüm tabii ki “anneaağ Elsalı parti yapalıııağmm” diyen yavrudan yana kaydı, onun doğum günüyse, tabii ki onun istediği oldu. Dişimi sıktım ve “let it gooooo” dedim, elbet geçecek, gidecek bu dönem de..

Elsa’lı partiye Elsa’nın kendisinin teşrif etmeyeceğini öğrenmesi biraz acılı oldu (evet böyle bir talebi vardı..) ama onun yerine Elsa’lı pasta, Elsa’lı ev süslemeleri, Elsa’lı peçete pardak tabak takımı ve tabii içine Elsa’lı don diyerek bu acının da üstesinden geldik bin şükür. 


Ayrıca anaokuluna Elsa’lı muffinler götürdüğümde tüm kızların neşe çığlıklarıyla koşarak muffin tabağını (ve beni) kuşatmaları ve 12 yaşında Justin Bieber konserine gitmiş yeri ergenler gibi hayranlıkla kendilerini kaybetmeleri hakikaten çok enteresan bir sosyopsikolojik gözlemdi (yaşayın bu anı, lütfen – Bknz. once in a lifetime 15 minute fame).

Anaokulunda, anne babasız kutlama yapılıyor, çok ısrar ederseniz 2 adet fotoğraf çekiyorlar (ah bu Almanlar). Sonra siz çocuğun yaşı +1 adet çocuğu eve davet ediyorsunuz (bu durumdan ben hiç hoşlanmadım, özellikle de çocukları seçme ve geriye kalanlardan partiyi olabildiğince gizleme kısmı çok sinirlerimi bozdu, neymiş, çocuk kendi arkadaşlarını seçermiş, herkes arkadaşı olmayacağı için bazı çocukların davet edilmemesi de normal ve doğalmış, kimse de alınmazmış ama gel bunu benim gibi gönlü 20 çocuk çağıralım hatta anneleri babaları da çağıralım ya “ayıp oluuuuur” diyen Türk anasına anlat).

Neyse Maya’nın “top 5” listesini hazırladık, gizlice çağırdık çocukları. Bu arada ben S.’yi çok sevdiğim halde yaramazlığından ötürü çağırmak istemedim ve Maya’ya “herkesi çağıramayız çünkü evimiz çok kalabalık olur ama S.’yi anaokulundaki partiye tabii ki çağıracağız” dedim ve muffinleri götürürken “Maya’cım evdeki partiden sakın bahsetme yoksa çağırılmayan çocuklar üzülebilir” de dediğim halde, sınıfa koşa koşa giren Maya’nın ilk yaptığı ne oldu tahmin edin, tabii ki S.’nin yanına koşup “partime gelmiyorsun çünkü annem izin vermiyooooor” diye bağırmak. Ve o garibanın da “Küçük Emrah” misali kaşlarını dikip “nedeeeeeen?” diye bağırması ve benim “aaaaa olur mu öyle şey Maya’cım, bak bugün senin doğum günü partin var anaokulunda ve tüm çocuklar geliyor, S. De tabii ki geliyor” diye durumu kıvırtmam ve S.’nin sevinip hoplaması ve benim kendimi bok gibi hissetmem ve koşa koşa çıkarken de bir başka davet edilmeyen çocuğun babasına toslayıp “aa Maya’nnın doğum günü mü, bilseydim ufak bir hediye alırdım” demesi ve benim “aa yok anaokulunda ufak bir kutlama olacak, hediyesiz” diyip sıvışmam ve sonra bu babayla davet edilen çocuklardan birinin anasını okulun kapısında konuşurken görmem ve “sıçtık mavisi”… Üffff. Türk kafasıyla Alman adetleri, hiç bana göre değil yemin ederim..


Neyse yavrumuz okulda muffinli, evde de “seçilmiş elit zümre” ile ikinci bir Elsa Temalı parti yaptı. Bu seçilmiş elit zümre için ben evi şık şıkırdım süsledim, hediyelerini odasına hazırladım, el yapımı pastamızı gururla sundum (pastaların ve muffinlerin tarifi bir sonraki yazıda geliyor).
(alti1) Ay çok şirindi ya, 6 tane aynı boy ve ebatta kız çocuğu, hepsi kendini dünyanın merkezi ve “premses” sanıyor. Evin altı üstüne geldi ve temizleyip toparlamam tam 2 saat aldı ama acaip eğlendik. Oyunlar oynadık (körebe, kutu kutu pense, yağ satarımın Alman versiyonu falan), tüm kızlar bir araya gelip babasının üstünde tepindiler, yastık savaşı ve bizim yatakta zıplamaca yaptılar ve pastadan ikinci dilimleri yediler. Sonra anneler geldi ve 2 tanesi eve gitmemek için ağladı!!!! Şahane değil de ne yahu? Pestilimiz de çıktı tabii..

Hele tüm kızların yarımşar saat aralıklarla biraraya gelip “lukas lukas lukas” diye bağırarak evi baştan aşağı koşmaları ve lukasın yanına zıplamaları çok komikti, “lukas krizi tuttu” yine :D Kızlar gidince, ben şaşkınlıktan beti benzi atmış, yorgunluktan delirmiş bulunan Lukas’ı yatağa koyduğum gibi eve giriştim. Siz siz olun, 6 kızla doğum günü kutlayacaksanız, bazı oyuncakları saklayın. Mesela oyun hamurunu halılardan kazımak, mesela 352625 adet yere fırlatılmış peluş hayvanı yerine geri koymak ya da ufak parçalı oyuncakların bir bir toplanması, çin işkencesi gibi oluyor.. Onları baştan yok edin bacım.. Aman diyeyim. Boya kalemleri de biraz riskli, bizim gibi beyaz koltuklara sahipseniz ı-ıh.

Ha bir de ufak hediye poşetleri veriliyor doğum gününe katılanlara. Ben Elsa kalem silgi, ufak para şeklinde Elsa çikolata ve Maya’nın elceğizleriyle yaptığı teşekkürler kartını koydum ve o hengamede evden giden ilk çocuğa vermeyi unuttum! Sonra neyse ki aklıma geldi, diğerinin annesiyle yolladım. Kafa mı kaldı ki?!

4 yaşındaki Maya’nın 3. Doğum günü partisi de ertesi sabah gittiğimiz Türkiye’de anane ve dedesiyle oldu. Orada da Maya ile beraber yine bir Elsa’lı pasta hazırladık, balonlar ve süslemeler yaptık. Yine 3 dilde “iyi ki doğdun” söylendi, mumlar üflendi. Anane ve dedeyle de keyifli bir kutlama yapılmış oldu.


Gelelim hediyelere :) Bu sene Maya bisiklet istedi. “Elsa mı olacaksın, doğanın çocuğu mu karar ver evladım!” dedik ve aldık. Bir de en sevdiği oyun hala 2 yaşında hediye ettiğimiz mutfak olduğu için, onu biraz büyütüp, market gibi bir şey aldık ve içine minik minik pizzalar, sebze meyveler, süt yoğurt kutuları falan koyduk. Alışveriş sepeti ve yazar kasası falan da var ve gerçekten çok sevindi. Partisinde de en uzun oynadıkları oyuncak bu oldu ve bizim düzen ve temizlik takıntılı Maya kızlara “dağıtıyorlar” diye bir posta attı. 

Postanın atılış anında odanın hali bu:


Odasının derli toplu “oynanmamış” yani müzelik hali de bu:


Böylece 4. Yaş gününü de kazasız belasız (valla özellikle yatağın tepesine çıkıp oyuncaları aşağı fırlattıkları anda birinin kafa göz yarılacak diye çok korktum) ve çok eğlenerek atlatmış olduk. Darısı nice anneli babalı kardeşli, hep beraber mutlu ve sağlıklı senelere..!


Ha bu arada, hani demiştim ya, “olur mu canım yaş +1 çocuk çağırma kuralı ne ayıp” falan diye.. Almanların bir bildikleri varmış sevgili dostlar. Fotoları gördünüz ve anladınız siz. 

18 yorum:

  1. İyi ki doğmuş Maya, nice senelere 🎂🎉🎂🎊🎂🎉🎂

    YanıtlaSil
  2. Mutlu yillar Maya'ya! ben de cocuklar icin egitim ciftliginde 10 cocukla dogumgunu planliyorum kizimin 4. yas dogumgunu icin ama su an bi gozum korktu:) ayrica da bu fransizlar da Almanlar gibi, sinifrtan sadece bir kac cocuk davet ediyorlar dogumgunlerine. Valla ben cok karsiyim. Benim kizim gibi digerleriyle cok kaynasamayan cocuklar hicbir dogumgunune cagrilmiyorlar bu sistemden dolayi :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla kolay gelsin, ben bitti gitti diye rahatladım :))

      Sil
  3. Anne karnından bugüne kadar Maya'yı tanıyoruz, seviyoruz, mutlu anılarının bol olduğu dördüncü yaşı olsun, annesini de tebrik ediyoruz:)))

    YanıtlaSil
  4. Nice yıllara, nice yaşlara tatlı Maya, sevdiklerinle birlikte:)

    YanıtlaSil
  5. Mutlu yıllar 🎂 dilerim premses Maya'ya :)

    YanıtlaSil
  6. Mutlu yıllar Mayaaa Elsa olmazsa olmazdı zaten :)) odanın halini görünce bir an kanım dondu :) yalnız bu kutlamadan en karlı cıkan bence tüm kızları etrafına toplayan lukas olmus :))

    YanıtlaSil
  7. Ay ne guzel bir yorgunluk olmus :)
    Nice yillara ikisi de insallah.
    <3

    YanıtlaSil
  8. Yaaaa kızlar ayrı Lukas ayrı şirin, ikisinin de nice mutlu yaşlarını görmeniz dileğiyle :3 Türkiye'de de iyi eğlenceler ayrıca!

    YanıtlaSil
  9. Hahaha Metehan'a yaptığım ilk partiden sonra iki gün odasını topladığım geldi aklıma :)

    Hayei geçmiş olsun. Her şey çok güzel gözüküyor :)

    YanıtlaSil
  10. Tüm sevdikleriyle nice huzurlu yıllara, sanırım buna Elsa da dahil bir süre :) Bizim de tüm oyunlarımız en alakasız yerinde süper kahramanlara dönüşmeye evriliyor, o Örümcek Adam ise ben onun tanımlamasıyla Örümcek Adam Kız oluveriyorum:) Cinsiyet denen şey baskın çıkıyor her seferinde!

    YanıtlaSil
  11. Nice mutlu yaşlara Maya...

    O cupcake-lerden pek yakında yapmam gerekiyor; ama Nexo Knight olanlı! Hadi bakalım, iyice okuyayım tarifini...

    YanıtlaSil
  12. Çok çok teşekkürler hepinize <3

    YanıtlaSil
  13. Nice güzel yaşları olsun Maya'nın:) Lukas ne kadar sevimli bi çocuk olmuş maşallah,simaları nasıl da değişiyor. Ben de hala bi kızım olduğuna inanamıyorum Ceren,geçenlerde teyzem dedim hatta:d

    YanıtlaSil
  14. Her şey çok güzel görünüyor, hepsi coşmuş ne güzel :) çikolatalı minik çok tatlı ya, iyi ki çağırmışsınız. Hepinize sağlıklı mutlu yıllar diliyorum.

    YanıtlaSil
  15. Musmutluuu,sağlıklı ve bolca gezmeli gülmeli bir ömür dilerim sana Maya😘🙏🏻 Hala ısınamadım ben şu yaş +1 kuralına ama mantıklı tabi

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!