17 Temmuz 2017 Pazartesi

Çocuk saç bakımı ve ilk saç kesimi

Dolunayda kesilen tüyler çok hızlı uzar diye bir söz var, ki ben de buna inananlardanım. Geçen dolunayda, aldım ikisini de önüme tıraş ettim. Kel oğlanın zaten ilk, Maya’nın da 5 aylıkken gözüne giriyor diye yamuk yılık kestiğim kahkül köşesini saymazsak yine ilk tıraşı. İlk tıraşlar önemlidir aslında ama öyle kuaföre götürülecek bir durum değil diye düşünüp “ben keserim bunları yaaa” dedim (meşhur son sözler..)

Maya’nın kreşine de anaokuluna da aslında kuaförler geldi, ben de yılda iki defa gidip kestirdiğim kuaförümden memnunum ve çocuk saçlarını da güzel kestiğine şahit oldum ama Maya bu yaşına dek saç kestirmeyi kesinlikle reddetti. Eh ben de zorlamadım çünkü kız çocuklarının saçının uzun olmasını sevimli buluyorum. Fakat uçlar artık 4 senelik saç, tabii iyice inceldi, kırıldı. Zaten saç konusunda yazık baba tarafına çekmiş; çok ince telli, düz ve az saçı var. Hani İngilizlerin “fine” dediği kibar kibar narin narin saçlar.. Bir de uçlar nasıl bebek sarısı.. Kıyamadım..

İlk Lukas’ı oturttuk önümüze ve tepesinden, kulak üstlerinden ve ensesinden kırt kırt kestik, keserken de sevdik öptük ki gözlerini dört açmış korkuyla izlemekte olan Maya’ya motivasyon olsun (Bakınız: kardeş kıskançlığını lehinize çevirme yöntemleri). Lukas’ın keltoş kafa iki makas üç tarak darbesiyle biraz ayara geldikten sonra, açtık tv’yi oturttuk önüne Maya’yı ve ben dolunaya karşı uçlardan kırt kırt kestim. Ay nasıl kıydım bilmiyorum, nasıl bebek sarısı, nasıl minnoş.. Hepsi gitti. Yaz başı, belki açılır yine ama öyle açık bebek sarısı olmaz artık.. Olsun, belki daha gür çıkar, daha bol sayıda çıkar, bakarsın bir de dalga gelir.. Olmaz mı, valla olabilir, çocukluk saçlarıyla ergenlik ve sonrası hiç uymaz ya genelde.. Hormonlar falan heralde. Hatta bazıları bukle bukle saçlarım vardı, bir kestirmiş annem, hepsi gitmiş, saçları dümdüz olmuş derler – ki ben de buna şahit oldum, en yakın arkadaşımın 3 yaşındaki oğlunun aynen bu durum geçen sene başına geldi! “Bukleler küstü” denirmiş.. Aman dikkat diyeyim. Aramızda çocuklarının şahane bukleleri olan arkadaşlar var, onlar kendilerini bilirler :)

Benim saçlarım maşallah diyelim, güzeldir. Doğumlardan ve emzirmelerden sonra baya azaldı, devamlı topuz yapmaktan cansızlaştı falan ama hala da güzel. Kışın 3 günde bir, yazın her gün L’oreal ürünlerini (şampuan ve bakım kremi) kullanarak yıkıyorum, saç kurutma makinasını yaz kış kullanmıyorum çünkü doğal dalgalarım bildiğin Afrikalı hatunlar gibi kabarıyor ve temiz saça jöledir bakım ürünü diye kimyasal dayadıkları zımbırtılardır sürmüyorum, ıslakken geniş dişli kemik taraklarla tarayıp, havluya sarıp nemini aldıktan sonra kendi haline bırakarak kurutuyorum (ve dışarı da çıkıyorum, alışkın olduğumdan hiç ıslak saça bağlı soğuk algınlığı yaşamadım). İki haftada bir zaman bulursam Argan ya da Badem yağı içeren bir maske uyguluyorum, başka bir sırrım yok. Ben saç, cilt ve tırnak gibi uzuvların bakımının dıştan değil içten geldiğine inananlardanım yani düzgün beslenme ve bol su, en pahalı üründen fazla mucize yaratıyor. Saç için özellikle yağlı balıklar, badem ceviz gibi kuruyemişleri tüketmenizi öneririm. Tabii yılda en az 2 defa uçlardan en az 4cm kestirmek, fön ya da boya konusunda da çok cimri davranmak da çok önemli.

Kendime böyle davranırken, doğrusu Maya’ya çok başka davranıyorum. Mesela hava 30 derecenin altındaysa, banyodan sonra kurutma makinesi kullanıyorum çünkü ıslak saçla yatağa gitmesine ya da dışarı çıkmasına gönlüm razı gelmiyor. O da saçı berbat ediyor. Maske falan yapmıyorum, yaşı çok küçük diye düşünüyorum. Açıkcası düz ve ince saçları için ne yapabilirim, bizim ailede hiç böyle saç olmadığı için çok da bilmiyorum.. Belki siz doğal ya da kozmetik ürünü birşeyler önerirsiniz, yorumlarda?

Bu arada bu yazıyı yazdım, içerden bir bağırtı koptu. Gittim ki ne göreyim, pehlivan asılmış kızın saçına, öbürü de nasıl kurtulacağını bilememiş, kendini çekince birden.... Of elimdeki saç öbeğine bakın, resmen kızın kafa derisini yüzmüş pehlivan yaaa. O panikle "ay zaten üç tel saçı var, ne istedin zavallıdan?!" diyince ben, Maya'da "benim saçım az ve kısa" paranoyasına gark oldu, dünden beri ne zaman yerde bir tel saç görse "benim yine saçım döküldü, benim hiç saçım kalmayacak" diyip duruyor.. Kaş yaparken göz oymak'a geeeel..

17 yorum:

  1. Ben Derin in saçları kestirdim iki kez bayılıyor kız kuaföre gıkı çıkmıyor oysa ben nefret ederim kuaföre gitmekten hele hele uzun ızadıya bir işim varsa sıkıntıdan patlarım neyse D. ye dönersek, bana çekmiş çoook cılız saçlar ve evet kesilince biraz kendine geldi ama sana iyi haber sarılığı gitmedi (gerçi simsiyah saçlarla doğup sonradan sarıya dönengillerden kızçem).annemin arkadaşlarından biri anlattı geçen argan yagı sürüyolarmış iki yaşından beri torununa kuzın saçlar kelepçe gibi ama ben hala derisine zarar verir mi diye deneyemedim ve biraz da genetik olduğunu düşünüyorum ya benim saçlarıma denemediğim kür kalmadı hala incecikler :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deriye degdirmeden suruyorum ben kendi kafama gercekten canlilik veriyor ama ben de denemedim cocuga, aynen cekiniyorum.. Bir de gecen gun kuaforde actim bu sorunu, malum almanlarin cogu duz sacli, kizin biri dedi ki ben cocukken asiri azdi sacim bak simdi obek obek, hic endiselenme falan dedi, kiza sarilasim geldi..

      Sil
  2. Bence benim fazla saçım var ve bu durumdan hiç memnun değilim. Ve hep dümdüz pırasa saçlı kişilere özenmişimdir, ne güzel hiç şekil vermekle uğraşmıyorlar diye. Dışarıdan bakıldığında çok anlaşılmaz ama kuaföre gittiğimde isyan ederler, bu saç bitmiyor bir türlü diye:)

    O değil de, çocukla ilgili kaygılar vol.12864835456 oldu, bir de bunun yedirme, içirme, kaka yaptırma, bezden ayırma vs vs ve saç kestirmeye uğraşma teranesi var, aman yarabbi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hormonal merak etme ;) nefes alll nefes veeer

      Sil
  3. Ceren inan ela nin saçı da aynı benim saçlarım gür ve kalın telli Ela nin tam tersi :) ben evde hint yağı badem yağı ve hindistan cevizi yağı sürüyorum karıştırarak daha sağlık lı görünüyor ama çok da bişey değişmedi. Şimdi argan yağı sürmeye başladım bi zararı olcak yağlar değil bunlar faydası oluyor bi arkadaşımda sülfatsız şampuan ile yıkamamı önerdi onu da bi deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay bizde yani sizde nasıl bilemiyorum

      Sil
  4. Saçlarım özellikle iki kere oryalle açtırıp boyattıktan sonra aşırı dökülmeye ve yıpranmaya başladı, en son kendi rengine döndürüp tüm yıpranmış uçların gitmesi için omuz hizasında kestirdim, buraya gelmeden önce de annemin önerdiği sadece kuaförde satılan bir markanın argan yağlı serisini kullanıyordum, her duşta şampuan saç kremi ve maske. saçlarım yeni kendine geldi, şu an tırt şampuan + saç kremi kullanıyorum bir de argan yağı sürüyorum her duştan sonra, gür gözüküyor ama stresten midir nedir hala dökülüyor, durduramıyoruz...
    Doğal argan yağı veya badem yağını duş sonrası Maya'nın saçlarına sürüp kurutabilirsin, ama derisine gelmesin kepek yapabilir, bende öyle olmuştu da khdkd genel olarak annem saçta yağ kullanıyorsan uçlardan sürmeye başla ve deriye temas etmesin der :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler uzmanından bilgi işte bu ;)

      Sil
  5. İlk saç kesimi deyince, kardeşimin ilk kesilen tutamını bir kutuya koyup sakladığım geldi aklıma. Bir kağıda da tarih yazmıştım. Sonradan bunun çok güzel bir anı olduğunu düşünüp saklıyor hala. Atmadıysan tavsiye ederim. Saç bozulmadan ve kokmadan saklanabiliyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet annem de benimkini saklamış beyaz sarı!!! Biraz acaip bi his..

      Sil
  6. Ya ben 2 oglanın saçları da ilk kesildiğinde hüngür hüngür ağlamış insanım ki büyük sünnet olduğunda öyle duygulanıp ağlamadım.Saça karşı değişik anlamları yüklemişim herhalde.Birde benim bey de kel.Benim saçlarda gürdür,kendimde bir saçlarımı beğeniyorum zaten.Büyük oğlanın saçlar bana benziyor ama zavallı küçüğümünki öyle ince telli öyle narin ki,belki onunki de büyüyünce gürleşir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki çocuk çok ters bizde de.. ama ikisi de keltoş gibi şimdilik

      Sil
  7. Oglana pehlivan demenize koptum, ben bizimkine gutup ayisi diyorum, pehlivana geceyim bari, daha kibar:) bir de cok yakin bir arkadasimin kizinin saclari kucukken azdi, annesi bir tutam sacin basinda ne kaprisler yapiyor derdi, simdi ayni annesi gibi son derece gur saclari var. 6 7 yasindan sonra acayip artti. Darisi size:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha dvet türkiyede adı pehlivan kaldı çocuğun, burda bambam diyoruz ne bulsa yer çalıyor
      Ay hadi inşallah ağzınızdan bal döküldü

      Sil
  8. Cerencim benim de saçlarım çok ince telli ve hacimsizdir. Senin dediğin gibi "fine" türünden ama ;) sağlıksız, uçları kırık, yıpranmış falan değil gayet canlı ve parlak ama Nasıl hacimsiz ve az anlatamam. (Kimyasal ürün, jöle köpük vs kullanmam. Boya yok. Evden çıkmayacaksam asla kurutmam yaz-kış, sadece havluyla nemini alırım.) Tamamen genetik, yapacak bir şey yok onu baştan söyleyeyim:( Annem de ben çocukken (ergenliğe kadar) sürekli saçlarım gürleşsin, güçlensin diye kulak memesi hizasında küt kestirmiş hep. (Çocukluk fotolarımın hepsinde "küçük besleme" saç modelliyim :))) ama hiç bir etkisi olmadı bence. Zaten bir makalede de okumuştum, bilimsel olarak kanıtlanmış; düzenli olarak uçlardan aldırmak gerekli ama kısa kestirmek, sıfıra vurdurmak falan anlamlı fark yaratmıyormuş saçı güçlendirmek adına. Ki son 5 yıldır yine "erkek traşı" modu yaptırıyordum, şimdi tekrardan uzatmaya başladım. Hala cılız saçım :/ en ufak fark yok.

    Uçları yıprandıkça kesiver aynen böyle ama gürleşsin umuduyla kısacık yapma bence Maya'ya. Çok tatlı onun saçları <3

    Bana ne kadar doğal reçete olursa olsun, argan yağı, zeytin yağı vs gibi şeyler uygulamak saçın doğal yağ dengesini, saç derisinin ph yapısını bozacakmış gibi geliyor uzun vadede. En güzeli parabensiz, silikonuz vs bir şampuanla yıkayıp bol suyla güzelce durulamakmış gibi geliyor. Birkaç kere bişeyler deneyip saçı daha beter ettiğimi gördüm çünkü (sık yağlanma, kepek falan başlamıştı. Yanlış ürün kullanmış ve ya yanlış uygulamış da olabilirim. Emin değilim :P)

    P.s: burada bir çok kuaförde anne saç kesimi yaptırınca 0-3 yaş bebe ücretsiz oluyor. Hatta dm marketlerin kuaför bölümünde 0-3 yaş sen kestirmesen de ücretsiz! Bir araştır belki sizde de vardır. Lukiyi kucağına alıp Bi denersin, çok huysuzlanır ya da korkarsa hemen bıraktırırsın. Denemek istersen diye bu beleş kesim olayını da söyleyeyim dedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dm kuaför de mi var vayyyy burda beleşe bez değiştirme bile yok yeni kaldırdılar koku mikrop oluyor diye!

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!