1 Temmuz 2017 Cumartesi

Kendinizi iyi hissettirecek bir uğraş bulmak

Geçen gün, kişisel FB hesabımdan bir şarkı paylaştım. Şimdi bu yazıyı okurken bir yandan da dinleyin, şarkı şu:


Aslında önce melodisi çok hoşuma gitmişti ama sanırım bir sonraki dinleyişimde sözlerine de dikkat ettim ki, ne duyayım?! Şarkı tek başına çocuk büyüten hem de haftada 50 saat çalışan bir annenin durumu hakkında.. Kadıncağız bunalmış, eski çocuksuz günlerini anıyor. Bir yandan da dans ettiğinde kendi olabiliyor, falan. İçli içli bir durum, zaten Alman mantığı, sonunda kadın çocukları da kapıp dans ediyor, dışarı çıkıyor falan. Çözüm açık havada, hareketli olmakta diyor yani. Zaten o enerjiyi hareketi bulabilse, olayın özü o ama neyse..

Ama hepimiz her gün bir kaç dakika bile olsa bu duruma yakalanıyoruz, kimimiz dans ediyor, kimimiz başka birşeylere tutunup hayata devam ediyor, kimimiz de daha o birşeyleri bulamadığı için ya da o birşeyler aslında kendine zarar veren şeyler olduğu için (şekere çikolataya, sosyal medyaya abanmak ya da kendini ev temizliğine vermek falan gibi) mutsuz..

Ha şimdi gelelim bu işe yaradığını sandığımız ama aslında bize zarar veren uğraş ve alışkanlıklara.. Benimki itiraf edeyim, süte bisküvi bandırmak. Ya da genel anlamda şekerli birşeylerden enerji ummak. Sizinki belki evi şöyle dip köşe temizlemek. Allahın her günü kendime "büyük anaokuluna bırakılıp, küçük de uykuya dalınca, her işi bir köşeye atayım, azıcık kitabımı yazayım, azıcık Almanca çalışayım" diyorum, her gün diyorum bunu. Ama sonuç: o en kıymetli, günde sadece 2 defa maksimum 45dk bulabildiğim zaman diliminde ne yapıyorum?! Süte bisküvi banarak facebookta saçma sapan yorumlar yapmak, mutlaka beğenilmesi icab eden yoksa "ayıp" olacak bazı fotoğrafları beğenmek, maillerime bakmak ve en son da günlük haber kanallarını şöyle bir okuyup "üveeeeeeğ" diye car car carlayan alarmı kucaklamaya koşmak.. Bazen de bir tık daha "iyi" bir uğraş, mesela ev temizlemek!

Sonra karşıma şöyle bir makale çıktı. Özetle diyor ki: "ev işlerini paylaşın, paylaşırken de patronluk taslamayın yoksa karşınızdaki 'eeeh madem beceremiyorum o zaman yapmam, al kendin yap' der ve siz de hem gereksizce kafanızda yönetim meseleleriyle meşgul olursunuz hem yine bütün işler size kalır, hem de kimseye yaranamadığınız gibi bir de insanlara yetersizlik tohumları ekmekle kalırsınız". Valla katılmamak elde değil, bizzat başıma gelen bu yıllardır. Mesela BAP vururla "tüm mutfağı ince ince temizledim" dedi geçen gün, ay kulaklarıma inanamadım, çok sevindim. Fakat gözlerim, daha da inanamadı çünkü temizlenen mutfakta mesela çöp kutusu, mesela fırının altında hani her tür kırıntının biriktiği o kör nokta, mesela tencerelerde ben yokken kızartılmış yağların yapış yapışlığı olduğu gibi duruyor! Şimdi siz bana obsesif dediniz duydum ama ya ben böyle gördüm, bizim evde, ananemin evinde temizlik yapılınca, o ev misler gibi kokar. Belli bir standartta büyütüldüm yani şimdi evli ve çocuklu olunca da bu standardı korumak istiyorum çünkü evim, hayatımın büyük çoğunluğunun geçtiği mekan ve şöyle mis gibi ferah, havadar bir evde oturup bir bardak süte bisküvi banmanın keyfi bir başka oluyor (hahahaha kahve içmenin diyeceğimi sandınız dimiii, ah nerdeeee). Beni bilen bilir; çok titiz, obsesiflik düzeyinde temiz asla değilim ama pis ya da düzensiz, öğrenci evi gibi yerde yaşayabilen biri de değilim. Bence insanın evine bösterdiği özen ve sevgi, insanın kendine gösterdi bakım gibidir; ne aşırı boyalı süslü, ne pespaye, boşvermiş..

Ay neyse konu dağıldı ve "ayol ben ne mükemmel kadınım" ayarına geldi, halbuki demek istediğim, ev temizliğine abanmak da bir çözüm değil olacaktı. Bir de makalede uyuz olduğum nokta, "e evimizde beslediğimiz erkek bize yardım ediyor da daha ne umuyoruz, biraz standartlarmızı düşürelim beya" anafikri bana ters.. Bence erkekler kusura bakmasınlar ama bizden kendi standartlarımızı düşürmemizi beklemek yerine azıcık gözleriyle görüp kulaklarıyla dinleseler ve biraz neden o tencerenin yağlı yağlı konmaması gerektiğini öğrenseler ya!? Sonra annem teyzem hatta ananemin ruhu gelip bana "öğretemezsiiin, bunnar böle oliy, bırak hiç umursama sen arkasından kendi bildiğini uygula" diyorlar da, hem kollektif aile zamanımıza yazık (aynı işe iki kişi iki defa koşmasın bence de) hem ben uyuz oluyorum "geri toplama"ya, hem de her sefer BAP'tan "beni biğenmiyür müsün?" duymaktan illallah geldi.

Peki çözüm? Bence temizliği kendi özel zamanına değil, haftasonuna bırakmak ve kocaya çocukları yıkarak bu işi hızlı hızlı halletmek. Çünkü kendi özel zamanında temizlik yapmak, başlı başına hata. Haftasonları evde yatan koca kadar da sinir bozucu birşey yok (aslında var, bebek her saat başı uyandırırken horul horul uyumasına devam eden ve sabah yorgun kalkan koca!) o nedenle biraz "yavrularınla kaliteli zaman geçir" ayarı çekmek şahane çözüm. Hafta içleri de o 45dk'lık can anlarda ev işi ya da yapılMALI listesinden değil de, tamamen keyfinize uygun bir uğraş bulmak.. Belki süte bisküvi banmak.. Ve fakat neden gitmiyor bu 3kg diye de hayıflanmamak.. Ya da adam gibi totonu kaldırıp o zamanları kişisel kişise gelişime, ne bileyim spora, sanata, felseye, dile falan ayırabilmek.. Ama tamam son bi bisküvi banayım, bir de son olarak şu sevimli köpekciğin videosunu beğeneyim, söz ;p

23 yorum:

  1. Çok keyifli bir yazı olmuş cerencim aynen benim için de aynı seyler sözkonusu. Son bir kaç haftadır planlı değil ama kendiliğinden gelişen bir gelişme oldu bizim evde de babanın çocukları alıp çıkması ay Ne iyi geldi anlatamam. Hani günlük temizlik hariç biriken işler vardır ama azıcık daha uzun zaman gerekir işte onları yaptım birer birer ev mis gibi oldu içim açılıyor her bakışımda bir rahatlık huzur geldi nihayet. Bizim gün içinde molalarınız pek olmuyor artık oğlan uykuyu bıraktı bırakacak, ancak akşam uyuduklarında tabi ki Hollandaca çalışmak yerine bir sürü laylaylom 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafamiz yorgun Gececim yaaa, nasil gecirecegiz bu yorgunlugu?

      Sil
    2. Öyle Yorgunuz valla ama senin yazından sonra düşündüm, eğer bu free zamanlarda bu laylaylom şeyleri yapmazsak daha çok kafayı yiyebiliriz bence boş işlerle kafa boşaltmaca işte. Aslında bizi sonraki güne/ ana hazırladığı için pek de değersiz sayılmazlar.

      Sil
  2. Favori biskivülerin nasıl? Ben onu merak ettim :D Türkiye'de de çok almışsın ya :) Neleri sevdin en çok?

    Ben ne zaman hayatla başa çıkamasam, bisküvi banıyorum. Süt sevmem, koyu demli bir çay alıyorum yanına. Ohh! Bazen de tamamen kapalı oluyorum o tür rahatlamaya. Durumu regl olmak, mevsimler, sorunun türü de etkileyebiliyor. Ancak banmak iyidir genel olarak :D

    Şarkıyı dinledim. Erkek vokal sebebiyle, sözleri de anlamadığım için, şarkının hikayesinin ruhunu yakalayamadım. Ttalı bir kadın vokal olaydı keşke, ihtiyacım var şuan öylesi bir müzik desteğine.

    Şuan öteler ötesi bir sıcaklıkta, evde temizlenmeyi bekleyen bazı alanlar varken aradığım huzura ulaşamıyorum. Ve bugün pazar! Vaktimi ailemle serserilik yaparak geçirmek istiyorum. Temizlikle saatlerimi gömerek değil.

    Hayat kendini çok tekrarlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay süte banmalık pötibörden şaşmam :))) Ama bir de tam bugdayli yulafli olanlar var ya, onlar son dönemde favorim :)))
      Almanca eskiden bana cok kaba gelirdi, şimdi şarkı sever oldum, ben de şaşkınım..
      Bu sabah 630da yine ufak alarm uyandırdı, kalktım onu babasına attığım gibi spora koştum, 1 saat. Ekmek aldım geldim kahvaltı yaptık, oğlan uyudu 45 dk kız babayla oynarken şipşak evi temizledim, duş aldım, akşamki yemeğin genel hazırlığını yaptım (bir fırına atıp pişirmesi kaldı) oğlan uyandı kızla babası eşimin babasına ve mayanın yaşıtı kuzeniyle buluşmaya gittiler, oğlan yanımda oyuncak arabasının ön kaportasını incelerken ben de internetteyim.. Günün geri kalanında oğlanı tekrar uyutabilirsem bir yüz maskesi yapıp tırnaklarıma kırmızı oje sürüp ayaklarımı dikip biraz kitap okumak istiyorum bir de monocle yeni sayısı geldi oleeey ona göz atıcam şu an masada duruyor.. Başarabilirsem bence mükemmel bir gün geçirdim diyebilirim ;)))

      Sil
  3. "Kendine ait zaman" denen şeyi aylar aylar oldu gün icinde yakalayamadim. Çünkü sadece 30 dakikalik uykular uyuyan sonrasina devam etmek icin destek bekleyen bir yavru ile basbasayim..eh o 30 dakikada da temizlik yapamadim ama öğle yemegini ve aksam yemegini hazırladım minik insanin. Kendime ödül olarak da lavaboya falan gittim! Bu olay iyice canımı sıkmaya başlamıştı ki yavru uykuyu 1e düşürdü ve yürümeye başladı. Kendisi tazmanya canavariyla ayni ozellikleri tasidigindan yanindan 1 saniye ayrilamiyorum... Hicbisey ama hicbisey yapamiyorum. Evet buyudukce cok eglenceli olmaya basladi ama ben artik iyice kendimden suphe etmeye başladım.. ne bileyim herkes mi boyle ben mi bir cocugu idare edemiyorum diye. Acaba herkesin evi ve gundelik yasami enkaz halde mi? Boyle cilgin sorular...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 30dk mı, 45lik benimki diye mızmızlanmayayım ;) Allah aklımızı korusun arkadaşım.. Bu arada kaç aylık oldu ya maşallah? Dün gibi hamileliğin..

      Sil
    2. 15 dakika fark yaratir bence de uzulme :))) yaa gercekten zaman cabuk akiyor, bazen aksami etmekte zorlanirken hem de! CVS icin agladigim zamanlar falan tarihe karıştı, yavru bu hafta 15 aylik oluyor:)
      Not: bu kargaşada koruduğun hafizana hayranim Ceren ;)

      Sil
    3. Evet bazen fil gibi hafizam var diye seviniyorum bazen de kafamdaki tokayi kaybettigimi sanip uzuluyorum.. bunlar hep uykusuzluk bence de :))) 15ay yaaaa, allahim zaman nasil geciyor?!

      Sil
  4. Ay sen de, bırak en kötü alışkanlığın süte bisküvi banmak olsun, benim odayı temizlemem, cuma günkü sunum için 36 sayfalık bir makaleyi okumam ve anlamam ayrıca da perşembe günkü sınava çalışmam lazım ama saçmasalak buzzfeed testleri çözüyorum ve twitter'da zaman öldürüyorum sdkfjdk burada 4. ayım hala Dresden ve Leipzig'e şöyle turistik bir gezi düzenleyemedim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üniversite hayatının olmazsa olmazlarını yapıyorsun desene, ne güzel keyfini çıkart bol bol..

      Sil
    2. Bak gençken para yok umut çok enerji çok, yaşlanınca para çok enerji yok.. En iyi yaşlar 30-40lar, senin daha yeni başlıyor, ben de yarılamadım bile, yani git Leipzig ilginç diyorlar, Dresden'i bilemeyeceğim

      Sil
  5. Issiz kaldigimin ilk iki haftasi evi temizlemekle gecti. Oysa 75metrekaro. Toplam dip temizlik suresi 45 dk. Simdi 3-4 gunde bir temizliyorum. Klima acik olunca eskisi gibi tozlanmiyor.
    Ayrica elim bir ise varmiyorsa yapmiyorum. Haftalardir benden cevap bekleyen potansiyel isverene mail ile red cevabi yazdim.
    Hayatimin en huzurlu ve sevgi dolu gunlerini geciriyorum. Fb'ta sukulentciler sayfasina uye oldum. Tanimadigim insanlara harika vakit gecirip, sevgileri kalpleri havada carpistiriyorum. Ama birisinin yas gunuyse, low profilea yatip, imtina ediyorum. Sosyal hayati o kadar karisik hale getirmisiz ki, illa ki o blogun tum yazilati okunacak, sevilen arkadasin her fotosu begenilecek, gundeme dair mutlaka bir yazi veya hesteg paylasilacak. Cok bunaltici ve zorlayici oluyor.
    Bu yavas hayattan cok keyif aliyorum. Herkes bu sekilde yasar umarim ve dunyayi iyilestiririz. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın, içinden gelmeyen hiç bir şeyi yapmamalı, açık ve dürüst olmalı insan.. O zaman zaten yaptıkların da daha kıymet ve hürmet görüyor..

      Sil
  6. Uzun zamandan beri evin bütün işlerini ben yapıyorum. Hafta sonları evi temizle, lavaboları ov, çamaşırları yıka, katla, yerlerine yerleştir, yemek yap, evi topla falan..

    Bu arada 3 yaşında bir kızım ve dağınık genlerini kızıma geçirmiş bir kocam var. Arada bir aynı rutini tek başıma yapıp yoruldukça ve gerildikçe cozluyordum sonra baktım bunun da faydası yok söylenmemeye başladım. Ama tabi söylenmemek yorgunluğumu ya da gerginliğimi hafifletmedi.

    Benim de bazı takıntılarım (daha doğrusu kurallarım) vardır. Mesela akşam yatmadan önce evi mutlaka toplarım, ortalıkta bulaşık bırakmam falan. Bak şimdi 2 gün önce yaşadığım bir olayı anlatayım. Akşam işten geldim, ev dandini. Bir gece önce erken yattığım için bizimkiler evi neredeyse havaya uçurmuş. Baba kızın gelmesini bekledim, toplamadım. Bunlar geldiler, aldım salona karşıma oturttum. Pek ciddiye almadan geçtiler karşıma. Dedim bu evde üçümüz yaşıyoruz. Zaten bir işin ucundan tuttuğunuz yok (burada bakışlarım eşime dönüyor) bari mevcut düzeni dağıtmayın. Benim görevim herkesin arkasını toplamak değil. Bundan sonra kimse kimseye yardım etmeyecek, iş bölümü yapılacak dedim. Ya düzeni bozmazsınız ya da ben bundan sonra sadece koordinasyona bakarım dedim. Vallaha aynen bunları dedim. Bunlar beni dinliyorlar ama arada kakara kikiri yapıyorlar. Neyse kızım durdu durdu "Anne ben sıkıldım daha fazla dinlemek istemiyorum" dedi ve gitti. Ya o an gülmemek için zor tuttum kendimi ama işe yaramış olabilir. Çünkü o akşam renkli çamaşırlar yıkandı, eşim astı ve sabah da katlayıp yerlerine yerleştirdi.

    Çok uzun süreceğini sanmıyorum, yine eski düzenimize geri döneriz ama arada ayar çekmek gerekiyor.

    Kendimi iyi hissettirecek uğraşlarım var çok şükür. Yeni favorim, akşamları işten gelir gelmez balkonu yıkayıp, yatana kadar püfür püfür balkonda eşimle şarap içmek. İkea'dan güneş enerjili fener, led ışık falan aldık, onlara renkli kağıt toplar takıp balkona astım. Dibimdeki binanın balkonuna bakarak kafayı resetliyorum napayım.

    YanıtlaSil
  7. Aynıyız aynı.. allah ikimize de akıl fikir versin..
    Ya bu arada o ciddi konuşmaların sonunda daha saniyenin 100de biri geçmemişken "e peki boyama yapalım mıııı" demeleri yok mu :))) ben de ohooo duvara konuşuyorum yine diyorum.. bla bla bla bla bla desem aynı etkiyi yaratır :))) ay ne olur o balkonun fotosunu yolla, ben de balkonumu çiçeklendirdim ve sofamızı koydum bu haftasonu da eşime dip köşe yıkatacağım hahahaha niyeti bozdum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ev 80 metrekare olunca balkon da haliyle minnak bir şey oluyor ama elimden geldiği kadar güzelleştirmeye çalışıyorum. Bak bugün de balkona ne sipariş verdim: https://www.nitelik.com.tr/19/bodrum-alacati-lake-duvar-rafi-456.html
      Gelsin, onu da takayım söz foto gönderecem sana.

      Sil
  8. Bebekle ilgilenmek öyle anlamlı ve dolu bir uğraş ki artan zamanda anlamsız ve boş işlerle uğraşmak gayet insani bence:) şahsen ben de aynı durumdayım:)
    Ceren Almanca için bi önerin varsa bana da söyleseneee🙏🙏🙏 net te bi link olur kaynak olur her ne olursa. Malum yavrumdan dolayı bikaç ay kursa gidemeyeceğim evden çalışmak zorundayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdigin dizileri Almanca izle, bol bol pratik yap, ben kitaplarla calisiyorum cok modern degilim :)) Ama kindle icin amazondan cok guzel kitaplar var her seviyede hikayeler. Tandem birini ya da konusma klupleri oluyor bebekle katilabilecegin, onlar da cok iyi. Kurslarin da bebek bakimi oluyor aslinda ama benim minigin uyku duzenine uymuyor.. Bir de DW'nin online egitimi cok iyi, sayfasini incelersen guzel kurslari ve podcast'leri var

      Sil
    2. DW çok iyi gerçekten birincil kaynağım o benim de..diğer öneriler için teşekkürler🙏🙏🙏

      Sil
  9. İşleri paylaşmak kesinlikle kaçınılmaz bir zorunluluk. Aksi halde kafayı sıyırmamak mümkün değil bence. Bizim evde bir iş listesi var, kardeşim bizle yaşarken yapmıştık, 18 maddelikti ve her birimize 6 görev düşüyordu. Herkes üzerine düşeni yapıyordu, yapmazsa da cezasını çekiyordu :D Şimdi kardeşim üniversitede, biz de listeyi 2'ye böldük :) Tabi ki eşim görece kolay olanları yapıyor ama olsun, yine de katkısı inanılmaz büyük benim için :) Mesela evi o süpürüyor, ben siliyorum; makinaları ben dolduruyorum, o boşaltıp yerleştiriyor, alışverişi ben yapıyorum, çöpü o atıyor gibi gibi liste devam ediyor :) Bu listeyi evlenen tüm arkadaşlarıma anlatıp işi baştan sıkı tutmalarını öneriyorum :D Bizdeki liste yazılı ve imzalı, böyle olunca kimse yan çizemiyor; en fazla karşılıklı anlaşıp işleri takas ediyoruz :) Şiddetle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amanin bu yazdiklarinn hepsini ben yapiyorum, hatta dun bir tartisma vardi internet ortaminda, kizin biri yazmis benim kocam sunu sunu yapiyor diye, kiz hic is yapmiyor bitek bebekle ilgileniyor iyi mi??? Ben direkt kocama okuttum bunu hani saniyorum ki bana ooo karicim sen cok yoruluyorsun ben de bu adam gibi sunu sunu yapayim desin.. el cevap, aaaa kadin hic is yapmiyor... hahahahaha deliriciym.. bi de alman bu yani.. turkten turk oldu ayol

      Sil
    2. Aaa ayarı bozulmuş senin BAP'ın :p aslına dönsün, şöyle bir sars sen onu, Türk erkeği kafasından çıksın :p cidden oturup yazılı bir liste yapın, 2 çocukla sen herşeye nasıl yetişeceksin ki?

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!