7 Haziran 2018 Perşembe

Yaz başı tatili (ve kaçan uçaklar)

Dikkat bu bir kişisel üstün başarı öyküsüdür..!

Almanya'nın yaz başında ufak bir tatili oluyor, dini günler nedeniyle bu tatilin tarihi her sene değişiyor. Bu seneki Maya'nın doğum gününe denk geldi ve şimdiye dek hiç bir doğum gününü anane ve dedesiyle kutlayamadığı için, "sevenleri kavuşturayım" diyerek, iki çocuğumu kapıp, eşimi bırakıp, memlekete gittim. Daha doğrusu tam memlekete gidemedik, bu sefer Maya'nın şerefine annemlerle Antalya'da şahane bir otele gittik.

Annem aylar öncesinden rezervasyon yaptırınca fiyatları çok makul olan "havuzlu villa"lardan birine yerleştik. Vallahi reklam olsun diye söylemiyorum, düz vatandaş olarak inanılmaz memnun kaldım, villalar zaten çok rahat, geniş, önünde çimenlik alanlı terası, özel havuzu falan var. 5 yıldızlı otel konforunda ev kiralamış gibi oluyorsunuz. Üstelik çocuk klübü beni çok etkiledi, güvenlik önlemleri, eğlence ve şovlar gerçekten çok güzeldi. Yemekler ve genel havuzlar, aquapark vs ile herşey beklentilerimin üstündeydi, çok tavsiye ederim. Tek sorun Belek bence Hazirandan 15'ten sonra çok sıcak olabilir ama Mayıs sonu ve Haziran başı dönem için şahane bir tatil seçeneği. Seneye niyetiniz varsa, Güral Premier'e bir bakın derim.

Neyse bu cennet gibi mekanda ben ve annemler geçen 5 yılın aksine, tam 10 gün boyunca birbirimize girmedik (ya da ölçülü girdik diyeyim şimdi hiç girmedik desem anormal olacak). Nasıl oldu bu iş derseniz; sabır, kendini kontrol, görmezden ve duymazdan gelme tekniğinde uzmanlık falan demeyecegim. İşin sırrı: bildiğin birbirimizden uzak kaldık ayol! Annemler bitanecik premmmsesleri Maya'larını alıp beraber kaldılar (Maya ilk defa ananesi ve dedesiyle kaldı) ben de kimselerin rağbet etmediği gariban pehlüvan oğlumu aldım beraber kaldım (Lukas bu işten hiç hoşlanmadı, ikide bir YAYAAA YAYAAA diye hönkürüp durdu). Birbirimizi anca yemek ve havuz başında gördük; e bu ortamlar da - Maya'ya "hadi kızım 1 kaşık bari ye" kısmını saymazsak - neşeli ortamlar tabii, stressiz. Mesafeli ilişkiler uzmanı olarak, ben bu işi pek sevdim!

Premmmses Maya ile anane ve dedesi tam bir sevgi yumağı halinde 10 gün geçirdiler. Biz de halk adamı Lukas ve ben, onların bu aşk-ii ilişkilerini uzaktan boynu bükük halde izledik. 1 tane örnek vereceğim, gerisini hayal gücünüze bırakacağım. Maya havuzdan bağırıyor "dedeeeeğ üşüdüm ben çıkıcaaağm" anane daha "H.cim koooş" derken, dede zaten H.cim'in ilk hecesinde kendini canhıraş havuz dışına atış havluyu kapmış, kenarda hazırolda duruyor oluyor. Maya sülün gibi kucakta havuzdan çıkarılıyor, parmak ucu dahi yere değmeden havluya sarılıyor ve ikinci ve kuru bir havlunun üstüne konduruluyor, aynı saliseler içinde ıslak mayosu kuruyla değişmiş, saçları sarılmış ve gölgelik köşesinde serin içeceği pipetle ağzına verilmiş oluyor. Bu arada havuz kıyısında halk adamı Lukas ve ben üstümüzden sular süzülerek, havlusuz ve tir tir titreyerek, kaygan zeminde güneş altı şezlonglardan birine doğru düşe kalka ilerliyor, bir yandan da Premmses Maya ve tebaasını yan gözle izleyerek iç çekiyoruz.. Vallahi durum bu arkadaşlar.

Neyse annemin dakikada 15(plus) üretebildiği felaket senaryolarına (düşecek, çarpacak, kayacak, su yutacak, boğulacak) rağmen, Lukas da hayatta bi yer ediniyor işte, halk adamı Lukas kollukları giyip bodoslama atladığı havuzda kurbağalama yüzmeyi söktü kendi kendine..


Velhasıl çok eğlendik. Taaa ki dönüş vakti gelip çatana dek. Bizim bey gelmişti son 3 gün, Maya tebaasına tekmeyi vurup sevgili babasına koşunca biraz ayıp oldu kendilerine ama bu fırsatta istifade Lukas kucaklara tırmandı, sevgi aldı yavrum biraz D vitamini niyetine, depoladı. Fakat son güüüüün, cortladık.

Uçak 13.55'te sanarken, sevgili Lufthansa uçağı 1 saat ÖNE almış. Bu benim başıma bir defa daha geldiydi yani uçak saati hep gecikmeli değil bazen de öne alınabiliyor. Ama havayolu böyle bir durumda genelde sms ya da email ile değil, telefonla size ulaşıp haber veriyor. Tabii ki vermediler. Çünkü onlar Lufthansa. Neyse biz gittik sallana sallana havaalanımıza, bir de baktık ki, tam biz içeri girerken kapı kapanıvermiş. Deli danalar gibi bir ona bir bu yana koştursak da fayda etmedi, uçak kaçtı. Orada bir mafya var arkadaşlar, böyle uçak kaçıran kekoları avlıyor, son dakika gelmeyen yolcuların yerine size yeni bilet satıyorlar. Eşime bir bilet bulup kendisini Stuttgart üzerinden otobüsle Münih'e yolladık ama ben ve iki bebem kaldık (ki Maya havaalanını birbirine katıp babasına koala gibi sarılıp gitmeeeeğğğööö diye ağladı, annem ona bakıp ağladı falan çok acıklı anlardı).

Kaldık evet. 40 seneye yaklaşan hayatımın ilk uçak kaçırma hikayesidir. Annemler söylemesi ayıp Antalya'dan Bursa'ya Afyon'daki spa üzerinden dönmeye karar vermişlermiş. Biz de onlara katıldık! Bir gece Afyon'da 2 gece Bursa'da kaldıktan sonra, sonunda İstanbul'a havaalanına geldik, Münih'e döneceğiz..

Lakin bu işte bir iş var yeminle.. Yine kaçmasın uçak! Derrrrmişim. Hahahaha kaçmadı ama ne macerayla döndük, anlatsam inanmazsınız. Girdik uçağımıza (son dakika kapı değişikliği nedeniyle ben iki çocuk eteğimde deli danalar gibi koşturdum yine, Maya zar zar ağlar eteğimde "anne nooolur kaçmasın uçak, nooolur bize yardım etsinler, nooooolur koşmayalım anne suuuuu suuuuuuu nidaları eşliğinde "sus ve koş" diye bağırarak tam 10dk koşturdum çocuğu, hiç sormayın) ama o da ne, uçak kalkamıyor! Bu sefer de yolculardan biri bayılmış, onu uçaktan çıkarmaya çalışıyorlar, o çıkmam iyiyim diye tutturuyor, doktor geliyor vs derken tam 40dk rötarla uçtuk ama havada basılan gazlar sağolsun (madem böyle bir seçenek var niye hep basılmıyor o gaza?!) zamanından da 10dk önce indik. Ve böylece bir Türkiye tatili maceramız daha sona etmiş oldu.


Güral Premier'e gidin derim. Güzel yer.
Maya'nın doğum gününü anlatıcam, sırada bir iki yazı var, malum 40 gün 40 gece süren kutlamalar bitmiyor, bitemiyor... Bekleyin anacığğğm.

4 yorum:

  1. Hehehee, yine bol maceralı bir Törkiş tatili, yalnız Maya'nın havuz sefasında koptum cidden, gözümde canlandırdım ve cidden komik yani:)
    Bu sene biz de ilk kez villalı, kişiye özel havuzlu bir tatil ayarladık Kaş Kalkan'da. Havuza girmesem bile denize 5 dakika ve heyecanla gün sayıyorum şööyaaan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece havuz sefası olsa iyiydi ama her alana yayıldı. 1,5 yaşından beri kendi yiyen çocuk Türkiye'de ağzına besleniyor. Dağlara tırmanan çocuk Türkiye'de devamlı kucakta taşınıyor. Hayır kelimesi zaten lügatlarında yok (Lukas'a var tabii).. Kaç defa söyledim yapmayın Almanya'ya dönüşte çok zorlanıyorum diye ama beni takan yok. Zor yaaa. Çocuk anane dedeye doyuyor ama sonrasında anne baba perişan.
      Kalkan çok güzeldir, o bölgede çok güzel villalar var yıllardır biliyorum, keyfini çıkartın iyi tatiller :)

      Sil
  2. Premsesler gibiydi o anane evinde sjdjfnf ben lukiyi havluya sararım, pipetli içeceğini de veririm, beraber kulaç atmayı da öğreniriz (ben onca seneden sonra tam öğrendiğimi sanmıyorum da) kıyamam ben ona yaa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok be o da normal bir çocuktan çok daha fazla ilgi gördü ama Maya'yla karşılaştırılınca halk adamı kaldı yani hahahah acınacak bi durumu yok hatta fazla bile üstüne düşülüyor merak etme :D

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!