8 Ağustos 2017 Salı

Sen uyurken..

Bu isimde bir film de vardı..

Bu sabah 06.00'da uyandığımda, yorgundum. Aslında aylardır yorgun uyanıyorum çünkü Lukas uykusuz bir bebek, memede uyuduğu için zaten sık uyanıyor ama genel olarak gece de gündüz de az uyuyor, dolayısıyla ben de uykusuz bir anneyim. Dünyada tek değilim, bir çoğumuz hamileliğin son aylarından çocuğun 3 yaşına dek uykusuzuz, biliyorum, mızmızlanmak için yazmadım. Hormonlar sağolsun, çok aşırı bir uyku ihtiyacım olmuyor; kesintili bölüntülü de olsa 4-5 saat uyuyabildiysem "ooo şahane uyudum" diyorum, daha azını da sabah serin bir duşla, vitamin desteğiyle falan idare ediyorum. Memeden kestiğimde inşallah daha kesintisiz uyur diye de dua ediyor ve 1 yaşında memeden kesmeye niyet ediyorum. Fakat bu sabah; daha farklı bir açıdan bakmak ve benim gibi uykusuz annelere ufak bir moral vermek istedim. Çünkü biliyorum; o gözler kapanınca, o sessizlikte hepimiz aynı şeyleri hissediyoruz..

Bu sabah bir mucize oldu ve oğlum kurulu saat gibi 06.00’da uyanmadı. Kızım zaten “Türkiye’de Türk olunur” diyerek 21.00’dan önce yatağa gitmiyor ve 08.00’dan önce uyanmıyor. Eh bir ben alışkanlıklarımdan vaz geçemiyorum, güneş ilk ışığıyla yanağımı okşar okşamaz gözümü açıyorum. Gözümü açar açmaz da, aynı yatakta, ortalarında uyuduğum kızımı ya da oğlumu görüyorum.

Bu sabah soluma dönük uyanınca, ilk oğlumu gördüm. Tipik bebek pozisyonunu almış; hani sırtüstü yatıp, eller dirseklerden yukarı bükülü “pes ettim” pozisyonu. Bacaklar olabildiğine açık, göbek bir inip bir çıkıyor. Dudaklar öne doğru kıvrılmış, ara sıra hayali bir memeyi emmekte.. Bazen gözler kısılıyor, kaşlar hareket ediyor, rüyasında boy boy memelerden süt emiyor yine, belli.. Sonra birden duruyor, sanki birşeye dikkat etmiş gibi kaşları kısıyor ve hiç beklenmedik bir anda birden kocaman bir gülümseme yayılıyor tüm yüzüne! 3-5 saniye gülümsüyor ve sonra yine ciddi bir ifade..

Oğlumu izledim bu sabah; “sen uyurken” dedim içimden, “sen uyurken, öyle güzelsin ki..”

Sonra kimseyi uyandirmamak için usulca sağıma döndüm. Kızım da uyuyor. Ama ne uyumak.. Bebekliğinden beri çok hareketli uyur, birden hızla dönüverir, birden küt diye kolunu yüzüme indiriverir, uykusunda konuşur, hayali kavgalar eder, bazen hızını alamaz döner döner yataktan düşer. Ama bazen de çok derin uykudaysa, öyle sessiz, öyle huzur doludur ki, dokunmaya kıyamam. Kızımı uyurken izlemek inanılmaz huzur verir bana. Belki de bu yüzden, artik Alman çocuklari bu yasta kendi kendine "iyi geceler, hürmetler sevgili ebeveynlerim, benim uyku saatim (19.00) geldi, izninizle odama çekiliyorum" derken, ben hala uyumadan önce kizimin yanında oturmaktan, sirtini oksayip, son 73635 adet öpücügü verip, 54268563. sorusunu cevaplayamaktan, hele hele de o uyuduğu ilk 10dk’da nefes alıp verişini dinlemekten inanılmaz bir keyif alıyorum ve bunu “kizimla 10dk’lık meditasyon” diye adlandırıyorum..

Yine kizimi izledim bu sabah; "sen uyurken" dedim icimden, "sen uyurken, öyle huzur dolusun ki.."

Aslinda ben genel anlamda uyuyan insanlari izlemekten çok büyük keyif aliyorum, sanki o insanin gerçekten içini görüyor gibi hissediyorum. Onun haberi olmadan çok özeline girmek gibi oluyor biraz ama, mesela seyahat ederken uyuyakalanlar, toplu alanlarda keyfince ögle uykusuna yatanlar ya da odadan bir sey almak icin sessizce odasina girdigin uyuyan akrabalar.. Tüm günlük kosturmacadan uzakta, tüm dertlerden, hirslarindan arinmis, tüm oyunlari, maskeleri söküp atmis, tamamen dogal, tamamen kendi gibi, tamamen o ilk yaratildigi gibi.. Masum ve savunmasiz..

Fotoğraf; kardeşini huzuruna çağıran sonra da "uyuycam ben gitsiiin" beyanları veren Mayağnım ve uyandırıcıbaşı

13 yorum:

  1. son fotoğrafa bayıldım Ceren ya ileride çok sağlam kardeşten öte dostlukları olacak bence :)

    YanıtlaSil
  2. Oyy kuzulara bak, öp ikisini de Ceren'cim, gözlerim doldu ilk satırlarında... Ela'nın o boksör pozisyonundaki uykuları geldi aklıma...Biz de hala beraber uyuyoruz,sonra da saat başı gidip nefesini dinliyorum, uyurken herkes çok masum dediğin gibi, ama yavrular bir başka...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saat başı mı? :O O kadar da değil yahu Baharcım, uyu gözünü seveyim, uyuyabiliyorken uyu :D

      Sil
  3. melekler melek 😇 cerencim merak ettim gündüz uykusu Almanya'da kreşlerde kaç yaşına kadar var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ALmanya'da kreşler 0-3 yaşa dek, anaokulları 3-6 yaşa dek. Kreşlerde uyku tamamen çocuğa bağlı, çok küçükler bazen anneleri çalıştığı için sabah 7.30 akşam 6'ya dek falan bile kalabiliyor, o zaman 3 defa bile uyuyan oluyor. 2 yaştan itibaren genellikle 1 defa o da saat 11.30da yatıp en geç 13'te uyanma şeklinde, uyanan kendi kendine odadan çıkıyordu. Maya kreşte hiç uyumadı ve ısrar etmediler.
      Anaokulu ise tamamen anaokulunun tutumuna bağlı, bizimkiler 3 yaştan itibaren öğle uykusuna ihtiyaç yok diyorlar ve çocukların hiçbiri uyumuyor. Sınıflarında ufak bir kanepe var, isteyen orda kitabını alıp biraz dinlenebiliyor ama uyumuyorlar, açıkcası bence de ihtiyaçları olmuyor çünkü 7'de uyanıp gece de an geç 7.30'da uyuyan bir 3 yaş çocuğu yeterli uykuyu alıyor, eğer mesela arabada falan kazara uyuyakalırsa 9'dan önce uyutamıyorum..

      Sil
  4. Fotoya bayıldım çok tatlılar yahu ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihihih uyaaaaaan! uyanmıycam giiiiiit!

      Sil
  5. Ceren, neden 1 yaşında memeden kesmeyi düşünüyorsun? (Özel değilse sebebi🙏

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!